جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جدال ناتمام وزارت اقتصاد و وزارت صمت بر سر اختیارات بورس کالا/ قیمت‌گذاری دستوری منجر به کاهش عرضه می‌شود

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با واگذاری بورس کالا به وزارت صمت، ماهیت این بازار زیر سئوال خواهد رفت، می گوید: باید با بررسی دقیق‌تر ببینیم، واگذاری بورس به وزارت صمت چه تاثیری بر روی عملکرد این حوزه خواهد داشت که وزارت امور اقتصادی و دارایی از پس حل این مشکل برنمی‌آید.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به کارکرد متفاوت بورس کالا و قانونی بودن عملکرد این مجموعه، گفت: با واگذاری بورس کالا به وزارت صمت چه اتفاق خوشایندی در این حوزه می‌افتد که مدیریت فعلی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با واگذاری بورس کالا به وزارت صمت، ماهیت این بازار زیر سئوال خواهد رفت، تصریح کرد: باید با بررسی دقیق‌تر ببینیم، واگذاری بورس به وزارت صمت چه تاثیری بر روی عملکرد این حوزه خواهد داشت که وزارت امور اقتصادی و دارایی از پس حل این مشکل برنمی‌آید.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهارداشت: براساس قانون و مقررات موجود در کشور، بورس کالا زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی و طبق استانداردهای تعیین شده در حال فعالیت است.

شکوری بیان کرد: طرح مجلس برای سپردن بورس کالا به وزارت صمت نه فقط باعث بهبود وضع عرضه کالا نمی‌شود بلکه با توجه به اقدامات وزارت صمت در قیمت‌گذاری دستوری، در آینده با افزایش قیمت کالاها و حتی کاهش عرضه مواجه می‌شویم.

در همین حال، نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در گفتگو با فولادبان دراره طرح اخیر مجلس درباره تنظیم بازار و دادن اختیارات بورس کالا به وزارت صمت، گفت: بازار سرمایه و به‌طور مشخص بورس کالا زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند و این وزارتخانه باید سیاستگذاری لازم را برای ارکان بازار سرمایه انجام دهد، همچنین وزارت صمت تنها در حوزه تولید، صنعت و نظارت بر بازار باید فعالیت کند و این موضوع که وزارت صمت بتواند براساس طرح مجلس بر روند معاملات بورس دخالت و سیاست‌ها را تعیین کند جای تعجب دارد. به‌گفته این نماینده مجلس، اگر نظارتی هم قرار است روی بورس کالا صورت بگیرد، باید وزارت اقتصاد سازوکار آن را پیش‌بینی کند.

طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار اخیرا دوباره در دستور کار بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته؛ طرحی که هیات دولت با آن اعلام مخالفت کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors