گزارش «فولادبان» از حواشی برگزاری مجمع ذوب آهن

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان امروز شنبه، بیست و پنجم تیرماه جاری با حضور ۷۲ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش فولادبان، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان امروز شنبه، بیست و پنجم تیرماه جاری با حضور ۷۲ درصد از سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست یزدی زاده به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد،

در همین حال، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن در این مجمع گزارشی از فعالیت‌های شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ارائه کرد.

دستیابی به رکورد تولید دو میلیون و 768 هزار و 451 تن چدن مذاب و یک میلیون و 233 هزار تن کک خشک، رشد ۳۴۵ درصدی تولید کلاف نسبت به سال، صادرات بالغ بر ۱، ۱۱۶، ۵۸۳ تن انواع محصولات تولیدی، طراحی و تولید ریل مترو و قطار، توافق با استانداری کردستان برای بهره برداری از معادن سنگ آهن، اخذ مجوز فرآوری سنگ آهن و تولید گندله در خراسان جنوبی و خراسان رضوی، تکمیل زنجیره تولید ریل ملی با انعقاد قرارداد سوزن ریل با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان، طراحی و تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا مانند میلگرد ساده قطر ۴۰ و ۵۰، تیر آهن IPE۳۰ و شمش فولادی با مارک‌های مختلف و کسب رکورد ۱۳ ساله تولید قطعات در کارگاه‌های ساخت با ساخت و تحویل حدود 405 هزار قطعه؛ از جمله مهمترین محورهای گزارش مدیرعامل ذوب آهن در مجمع عمومی امروز گزارش شده است.

گزارش‌های دیگر از برگزاری مجمع ذوب آهن نشان می دهد: مجمع درخصوص وضعیت سوددهی شرکت‌های تابعه مانند پویش معادن به سود ۳۴۱ میلیارد ریال، مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن ایرانیان سود ۸۹ میلیارد ریال، پیشرو معادن ذوب آهن سواد کوه سود خالص ۹۱ میلیارد ریال و سود خالص شرکت معادن ذغالسنگ شرقی به ۱۰۹۴ میلیارد ریال تحقق پیدا کرد.

در ادامه این نشست، مطالبات ذوب آهن از صندوق فولاد مورد اعتراض صندوق واقع شد. در این میان، ۳۲۰۰ میلیارد تومان بابت رای پرداخت گردید، ضمن اینکه پرداخت‌ها برای بازنشستگان نیز ادامه پافت و ۸۰۰ میلیارد تومان علاوه بر رای دادگاه به صندوق پرداخت شد.

باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از سهام ذوب آهن در وثیقه خصوصی سازی است، پرداخت سود سهام نیازمند دریافت مجوز بلامانع بودن سود سهام از سازمان است که بخشی از آن که وثیقه نیست قابل پرداخت است، اما چون سازمان اعلام کرد کل پرداخت سود بلامانع است.

در ادامه فروزان، مدیرحقوقی ذوب آهن درخصوص اراضی شرکت ذوب آهن بیان کرد: درباره پرونده اراضی، در سال ۱۳۸۷ نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی ذوب آهن را به سازمان ملی مسکن انتقال دادند.

متعاقب آن اقدامات ذوب آهن در دیوان عدالت اداری طرح دعوی شد. به استناد دولتی بودن ذوب آهن در سال ۸۷ دولت این امکان را داشت که اراضی را به قسمت دیگر دولت انتقال دهد. تا الان علی رغم پیگیری‌های قانونی ما به نتیجه نرسیدیم، اما همچنان پیگیر هستیم و امکان اعاده دادسی وجود دارد. شرکت ذوب آهن اصفهان به واسطه وسعت فعالیت و اراضی پرونده‌های متعددی دارد که در حال پیگیری است. بحث البرز شرقی سندهایش آمده، اما مشکل متراژ دارد. شرکت زغال سنگ البرز شرقی ۱۰۹ میلیارد تومان سود سال گذشته داشت که میزان زیان انباشته اش را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در پایان مجمع، صورت مالی شرکت ذوب آهن در مجمع عمومی فوق العاده به تصویب رسید. در همین حال، ترکیب هیات مدیره صدر تامین، فرآورده نسوز ایران، صباتامین، توسعه معادن پارس تامین و شرکت پویش بازرگان به عنوان اعضای حقوقی آینده ذوب آهن به تصویب رسیده است. همچنین موسسه حسابرسی هوشیار ممیز و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به مدت یک سال انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *