سود عمده فروشی رسته‌های آهن به 3.1 درصد و خرده فروشی به 4.2 رسید

سازمان امور مالیاتی کشور، سود فعالیت‌های شغلی انواع رسته‌های آهن را کاهش داد و برای عملکرد سال ۱۴۰۰ بازنگری و تعدیل کرد.

به گزارش فولادبان ، رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران درباره میزان سودعمده فروشی و خره فروشی این صنف برای پرداخت مالیات گفت: با پیگیری‌های اتحادیه آهن فروشان استان تهران و موافقت رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از فعالان و واحدهای صنف آهن فروشان، نسبت ‌های سود فعالیت مرتبط با انواع رسته های آهن برای عملکرد سال ۱۴۰۰موفق به بازنگری و تعدیل مجدد شده است.

حمید رضا رستگار در این باره  اعلام کرد: براساس این اصلاحیه  بازنگری سود فعالان عمده فروشی انواع محصولات فلزی آهن، فولاد و چدنی (تولید داخل) به 3.1 درصد  و سود  خرده فروشی انواع محصولات فلزی، آهنی فولادی، چدنی (تولید داخل) 4.2 درصد کاهش یافت.

به گزارش فولادبان، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران چهارم تیرماه جاری در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی در راستای رفع مشکل مالیاتی اصناف، خواستار اصلاح سود عمده فروشی این صنف به میزان یک درصد و سود خرده فروشی به میزان دو درصد شده بود.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران در نامه‌ای به دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نوشته بود: پیرو جلسه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در آن سازمان محترم مبنی بر رفع مشکلات مالیاتی اصناف، به استحضار می‌رساند با بررسی و کارشناسی های به‌ عمل آمده، نرخ سود اعضای این صنف حاصل از مقاطع مختلف به رسته های مختلف اعم از انواع محصولات فلزی، آهنی، فولادی و چدنی شامل انواع شمش، بلوم ، بیلت ، اسلب ، ورق ، صفحه ، سپری ، تسمه ، لوله نورد یا رول ، میله و میلگرد ، نبشی ، ناودانی ، قوطی، پروفیل، تیرآهن ، ریل ، پودر فلزات و قطعات آهنی – فولادی در بازار کمتر از ضریب اینتا کد و دفترچه ضرایب می باشد، خواهشمند است سود عمده فروشی را یک درصد و خرده فروشی را دو درصد منطبق با وضعیت معاملات این صنف اصلاح نمایید. از دستوری که در این خصوص صادر می فرمایید تقدیر و تشکر می نماییم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *