جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

با کاهش تقاضای چین، قیمت سنگ‌آهن کاهش بیشتری می‌یابد

سال 2022 برای قیمت سنگ‌آهن نزولی است و تقاضای فولاد چین همچنان دلیل اصلی افزایش یا کاهش قیمت‌ها است.

این هفته پس از این که کارخانه‌های فولاد چین از ضرر و زیان و کاهش تولید خود خبر دادند قیمت سنگ‌آهن دوباره سقوط کرد.

این خبر به قدری تاثیرگذار بود که پیش‌بینی‌ها درباره سقوط سنگ‌آهن به زیر ۱۰۰ دلار تقریباً به حقیقت پیوست. قیمت سنگ‌آهن وارداتی به شمال چین با 4.41 درصد کاهش به 109.89 دلار در هر تن رسید.

ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا در حال افزایش است. البته، تقاضای ضعیف محلی و محدودیت‌های کرونا همچنان کل بخش را آزار می‌دهد. درنهایت، ترس فزاینده از رکود جهانی باعث کاهش قیمت سنگ‌آهن در سراسر جهان شده است.

در اواسط ژوئن، قیمت سنگ‌آهن از رشد خوبی برخوردار بود. این پس از آن بود که رئیس‌جمهور چین قول داد اقدامات موثری را برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور آغاز کند.

در آن زمان، درخواست او برای هماهنگی بیشتر در مورد سیاست‌های اقتصادی برای جلوگیری از اختلال در بهبود اقتصاد چین به عنوان یک سیگنال قوی در بازار تلقی شد. با این حال، قیمت سنگ‌آهن بی‌ثبات بوده است و تنها چند روز پس از آن سخنرانی کاهش یافت.

قیمت سنگ‌آهن در سال 2022 تاکنون به طور متوسط حدود 121 دلار در هر تن بوده است. با این حال، سطوح فعلی از قیمت 157 دلاری که در ماه مارس شاهد بودیم، فاصله زیادی دارد. متأسفانه، تا ژوئن، قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود از اولین هفته دسامبر 2021 سقوط کردند.

این قیمت‌های نزولی بر بازار فولاد نیز تأثیر گذاشت. به عنوان مثال، قیمت میلگرد از اوایل ماه می 20 درصد کاهش یافته است. اکنون به نظر می‌رسد که قیمت سنگ‌آهن ممکن است کاهش بیشتری را تجربه کند. به گفته گروهی از تحلیلگران، فولادسازان چینی ممکن است با ظرفیت کمتر از حد معمول به کار خود ادامه دهند و به ذخایر افزوده شود.

یکی دیگر از عواملی که به قیمت‌ها ضربه زد، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک‌های مرکزی بود. اگرچه این افزایش برای مهار تورم طراحی شده است، اما مطمئناً بر تقاضای صنعت خودروسازی و ساختمانی جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

این در حالی است یک سال پیش، قیمت سنگ‌آهن به بالاتر از 230 دلار در تن رسیده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors