جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش هفتگی «فولادبان» از معاملات بورس کالا

خبرنگار «فولادبان» به بررسی معاملات بورس کالا در هفته جاری پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت. جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

معاملات روز شنبه 18 تیر

در معاملات روز شنبه، هجدهم تیرماه جاری، یکهزار و ۶۱۰ تن تیر آهن عرضه شد که برای این محصول تنها یکهزار و ۳۳۴ تن تقاضا ثبت شد.

در معاملات روز شنبه برخلاف انتظار، ۲۲ تن بیش از تقاضا برای میلگرد به ثبت رسید، این در حالی است که تنها ۲۲۰ تن از این کالا در بورس کالا عرضه شده بود.

همچنین در معاملات روز شنبه بورس کالا برای ۴۶ هزار و ۶۰۰ تن شمش بلوم عرضه شده ۸ هزارتن تقاضا ثبت شد اما سنگ آهن در معاملات با استقبال خریداران مواجه نشد، به طوری که از ۴۴۰ هزار گندله سنگ‌آهن، تنها ۲۹۳ هزار تن مشتری داشت.

در عین حال، روز شنبه ۱۶۰ هزار تن کنسانتره سنگ اهن در تالار حراج باز بورس کالا مورد معامله قرار گرفت و ۱۳۲هزار تن تقاضا برای این محصول ثبت شد.

البته باید توجه داشت که سنگ آهن دانه بندی و سنگ آهن کلوخه به دلیل نداشتن تقاضا در پیش گشایش معاملات از روی تابلوی حراج باز حذف شد.

ریز معاملات روز دوشنبه 20تیر

روز دوشنبه، بیستم تیرماه جاری  ۳۵ هزارتن محصول فولادی در بورس کالا عرضه شد که از این مقدار حدود ۸۵ درصد یعنی معادل ۳۰ هزار تن با قیمت میانگین موزون ۸۹ هزار و ۹۸۰ ریال معامله شد.

در جریان معاملات روز دوشنبه بورس کالا، آهن اسفنجی بریکت صبا فولاد خلیج فارس با رقابت ۲/۲ درصد به قیمت ۸۹ هزار و ۹۸۰ ریال معامله شد.

در عین حال، ۵ هزار تن آهن اسفنجی بریکت توسط صنعت فولاد شایگان به دلیل نداشتن تقاضا در پیش گشایش به تابلوی معاملات بورس راه پیدا نکرد.

ریز معاملات سه شنبه 21تیر

روز سه شنبه، بیست و یکم تیرماه جاری ۲۴۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه شد که حدود ۷۴ درصد معادل ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ تن معامله شد.

در جریان معاملات روز دوشنبه بورس کالا، گندله سنگ آهن و تختال بدون رقابت وروی قیمت پایه معامله شد، این در حالی است که ۸۹ هزارو ۳۰۰ تن شمش بلوم با رقابت ۱۰/۳ درصد به قیمت میانگین موزون پایانی ۱۳۹ هزار و ۱۲۹ ریال رسید.

در همین حال، 40هزار تن تختال فولاد خوزستان در تالار حراج باز در نهایت به قیمت ۱۳۵ هزار و ۵۹۹ به معامله رسید. همچنین ورق گرم و ورق گالوانیزه به ترتیب با قیمت میانگین موزون ۱۶۵هزار و ۶۲۱ ریال و ۲۴۶ هزار و ۲۱۰ ریال معامله شدند.

ریز معاملات چهارشنبه 22 تیر 

روز چهارشنبه، بیست و دوم تیرماه جاری ۱۰۸ هزار و ۶۶۶ تن محصول فولادی به تالار صنعتی بورس کالا راه پیدا کرد که از این حجم، ۶۴٫۳ درصد، یعنی معادل ۶۹ هزار و ۹۱۱ تن معامله شد.

در همین حال،  53 هزار و ۸۹۶ تن میلگرد با رقابت ۲٫۶ درصدی با قیمت ۱۵۴ هزار و ۷۶ تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در معاملات چهارشنبه بورس کالا ۳۰۰۰ هزار تن ورق سرد B به طور کامل مورد معامله قرار گرفت و با رقابت ۱۵٫۴ درصدی، قیمت ۲۴۶ هزار و ۲۳۵ تومان را برای خود ثبت کرد.

تمامی سبد های عرضه شده در بازار روز چهارشنبه به تابلوی معاملات راه پیدا کردند اما ورق قلع اندود به دلیل نداشتن تقاضای کافی از روی تابلوی معاملات حذف شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors