جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس کالا را می‌خواهند سیاسی کنند/ فاطمی امین از وزارت صمت رفتنی شد؟

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تفکرات، تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی وزیر صمت متاثر از سیاست های اقتصادی دو دهه قبل است، گفت: همین تفکرات قدیمی موجب برهم ریختن و آشفتگی بازار شده و عملا بازار را به بی ثباتی و افزایش قیمت سوق داده است.

 

احمد جانجان در گفتگو با فولادبان با اشاره به طرح تفکیک وزارت صنعت،معدن و تجارت به دو وزارتخانه و احیای وزارت بازرگانی، اظهارداشت: از اینکه فاطمی امین وزیر صنعت نباشد، بسیار خوشحال خواهم شد، زیرا ارزیابی من از مهلت دو ماهه رئیس مجلس به وزارت صنعت و استیضاح نشدن وزیر صمت این است که دولت در پی تفکیک این دو وزارت خانه است و جداسازی وزارت صنعت و معدن از تجارت و معرفی دو وزیر برای این دو وزارتخانه است که به نظر می رسد آخرین روزهای حضور فاطمی امین در این وزارتخانه در مقام وزارت خواهد بود.

وی با انتقاد شدید ازسیاست های اقتصادی فاطمی امین، تصریح کرد: تفکرات، تصمیمات و سیاست های اقتصادی فاطمی امین متاثر از سیاست های اقتصادی دو دهه قبل بود و همین تفکرات قدیمی اقتصادی موجب برهم ریختن و آشفتگی بازار می شد و عملا بازار را به بی ثباتی سوق می داد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: فاطمی امین فکر می کند می تواند با کنترل بورس کالا ، تنظیم بازار را در دست بگیرد و بازار را کنترل کند ولی شرایط بازار با این سیاست ها بر هم می خورد و دخالت های دولت در حال حاضر عملا  اقتصاد کشور را زمین گیر کرده است .

جانجان با اشاره به آخرین اقدام وزیرصمت در بورس کالا مبنی برقطع نشدن برق سیمانی‌ها گفت: وزیر صمت چندی پیش با صدور اطلاعیه ای از قطع نشدن برق سیمانی‌ها خبر داد اما سیمانی ها در دمای 42 درجه ای هوا دراطلاعیه ای اعلام کردند صنعت سیمان نیاز به تعمیرات و اورهال دارد و بنظر می رسد شرایط حاکم بر بازار بورس کالا خصوصا بخش پتروشیمی و سیمان نتیجه دخالت های ناشیانه وغیرعلمی وزارت صمت است.

وی افزود: برای تحلیل گران و فعالان بازار اطلاعیه سیمانی ها یک شوخی تلقی می شود زیرا فصل تابستان فصل ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی است و شرکت های سیمانی در اوج فصل تولیدی خود قرار دارند و تمایلی به تعمیرات، توقف فعالیت و تولید خود ندارند و اورهال تولیدکنندگان سیمان بنظر می رسد فقط یک بهانه و ظن و گمان با تجه به سهیمه بندی برق صنایع است.

این کارشناس اقتصادی اتخاذ این سیاست ها و تصمیمات را موجب برهم خوردن بازار دانست و خاطرنشان کرد: پیامد ابطال معاملات پیاپی و عرضه نشدن محصولات فولادی یا سیمانی در بورس کالا و بازار موجب افزایش تقاضا و قیمت خواهد بود و اعمال این سیاست ها عملا به بازار سیگنال افزایش قیمت را می دهد و نهایت دود افزایش قیمت به چشم مصرف کنندگان نهایی خواهد رفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors