جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 18 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مشکلات تامین سنگ‌آهن در اتحادیه اروپا

با وجودی که در ماه‌های قبل اوکراین جای روسیه را در صادرات سنگ آهن به اروپا گرفته بود در دو ماه اخیر مشکلات لجستیکی سبب کاهش صادرات سنگ آهن اوکراین شد.

مشکلات تامین سنگ‌آهن در اتحادیه اروپا عینک فولادی فولاد

به گزارش فولادبان، اوکراین در ماه مارس به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سنگ‌آهن اتحادیه اروپا تبدیل شد و جایگزین عرضه محصولات روسیه شد. فروش ماهانه سنگ‌آهن اوکراین به اتحادیه اروپا از ارقام معمول 1.4 تا 1.5 میلیون تن به 2.1 تا 2.3 میلیون تن افزایش یافت و سهم شرکت‌های اوکراینی در بازار اروپا به 30 درصد رسید.
چنین همکاری برای هر دو طرف بسیار مهم بود. به این ترتیب بازار اتحادیه اروپا با وجود از دست دادن سنگ‌آهن روسیه، تعادل خود را حفظ کرد. در عین حال، اروپا به تنها مسیر ممکن برای تولیدکنندگان اوکراینی در زمانی که بنادر دریای سیاه مسدود شده تبدیل شده است.
در واقع، بازار جهانی سنگ‌آهن در ماه ژوئن تغییر شدیدی را نشان داد. اگر در اوایل ژوئن قیمت در چین به 145 دلار در هر تن رسید، در پایان ماه تا 116 دلار پایین آمد. از جمله دلایل این کاهش می‌توان به کاهش رشد اقتصاد چین و رکود قریب‌الوقوع در کشورهای توسعه‌یافته اشاره کرد.
موسسه رتبه‌بندی فیچ میانگین قیمت سنگ‌آهن در چین را در سال جاری 130 دلار در هر تن پیش‌بینی کرده است. میانگین قیمت در نیمه اول سال کمی بیش از 140 دلار بود. به عبارت دیگر، نیمه دوم سال با میانگین قیمت 120 دلار مواجه خواهیم بود.
سایر منابع تخمین‌های مشابهی ارائه می‌دهند. گلدمن ساکس میانگین قیمت در نیمه دوم سال 2022 را 110 دلار ارزیابی کرد، وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا هم 114 دلار.
به نظر می‌رسد این وضعیت طولانی‌مدت باشد. فیچ رشد عرضه جهانی سنگ‌آهن را 2.7 درصد در سال‌های 2022 تا 2026 پیش‌بینی می‌کند که از رشد تولید فولاد پیشی می‌گیرد. با توجه به پیشرفت فناوری کوره قوس الکتریکی EAF، این عامل فشار طولانی‌مدت بر قیمت سنگ‌آهن خواهد بود.
گلدمن ساکس برآورد کرد که به دلیل کاهش تقاضا در چین، 35 میلیون تن مازاد عرضه سنگ‌آهن در بازار جهانی وجود دارد.
اوکراین برای چندین دهه تأمین‌کننده قابل اعتماد کارخانه‌های فولاد اتحادیه اروپا بوده است. برخی از تأسیسات اروپایی برای سنگ‌آهن اوکراین ساخته شد. به عنوان مثال، کارخانه‌های آهن و فولاد در رومانی، اسلواکی، جمهوری چک و لهستان از سنگ‌آهن اوکراین برای کارخانه‌های خود استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors