جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 18 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جایگاه فولاد در سند جامع صنعت کشور تشریح شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جایگاه و نقش صنعت فولاد در سند صنعت کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فوبادبان، «سند جامع صنعت کشور در حال نهایی شدن است.» سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اخیرا در مراسم روز ملی صنعت و معدن این خبر مهم را برای جامعه صنعتی کشور به خصوص فولادی‌ها اعلام کرده است. در واقع، پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مبنی بر تدوین سند جامع صنعت کشور، دولت کارگروهی را مامور تهیه این سند کرد. آخرین خبرها حاکی از آن است که با مشورت کارشناسان، پیش‌نویش خوبی تهیه شده و هم اکنون مراحل نهایی شدن را در زیرمجموعه‌های دولت طی می‌کند.

باتوجه به اهمیت موضوع، به سراغ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رفتیم تا از «جایگاه صنعت فولاد در سند جامع صنعت کشور» مطلع شویم.

سید مهدی نیازی در گفتگو با فولادبان درباره نقش و جایگاه صنعت فولاد در سند صنعت کشور گفت: سند صنعت کشور، نقشه راهی است که براساس فرمایش مقام معظم رهبری در سال گذشته، تدوین آن در دستور کار دولت قرار گرفت و سپس رئیس جمهور این ماموریت مهم را به معاون اول ابلاغ و سپس یک تیم کارشناسی در ریاست جمهوری تشکیل و کار در این حوزه پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه مسئول انجام تهیه سند وزارت صنعت معدن و تجارت نبوده است، ادامه داد: علت تشکیل تیم کارشناسی در ریاست جمهوری این است که موضوع صنعت صرفا صنایع تحت پوشش وزارت صنعت نیست بلکه حوزه هایی از قبیل کشاورزی، ارتباطات ،عمران و ساختمان سازی نیز در حوزه صنایع کلان کشور جای دارد، لذا این سند سندی است که جامعیت  دارد.

معاون وزیر صمت به رشته های حوزه های پیشران در اقتصاد و حوزه صنعت اشاره و تصریح کرد: بخشی از این سند درباره رشته های حوزه های پیشران در اقتصاد و حوزه صنعت تخصیص دارد و از آنجا که صنعت فولاد و صنایع فلزی یکی از حوزه های صنایع پیشران و یکی از حوزه های پرمزیت محسوب می شود قطعا نقش ویژه  ای در این سند دارد.

نیازی با تاکید بر نقش ویژه صنعت فولاد و زنجیره آن در سیاست‌های کلان صنعت بویژه در این سند، گفت: نکته و ویژگی مهم این سند این است که در آن سیاست با ثبات و پیش بینی پذیر در فضای کسب و کار حوزه صنعت و حوزه  فعالیت‌های پیشران صنعت پیش بینی شده است که امیدواریم پاسخگوی نیاز صنعتگران باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors