جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش قیمت سنگ‌آهن به علت رکود جهانی

کاهش تولید فولاد چین نیز نشان‌دهنده عزم این کشور برای ادامه کاهش تولید سالانه در راستای اهداف کربن‌زدایی و کاهش آلایندگی است.

قیمت سنگ‌آهن و فولاد در روز جمعه کاهش یافت زیرا چشم‌انداز رکود شدید اقتصاد جهانی به نگرانی‌ها از افت تقاضا برای کالاها دامن زد، علیرغم بروز نشانه‌هایی از احیای فعالیت‌های تولیدی در چین که بزرگترین مصرف‌کننده فلزات است.

به گزارش فولادبان، شبح رکود جهانی، چشم‌انداز تقاضای سنگ‌آهن را در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان، تیره و تاره کرده است. در چین اخیراً، کارخانه‌های فولاد ده‌ها کوره بلند را به علت کاهش تقاضا، خاموش کرده‌اند.

روز جمعه، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن در سپتامبر در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه را با 6.9 درصد کاهش به 747.50 یوان (111.47 دلار) در هر تن پایان داد.

در بورس سنگاپور، قرارداد ماه آگوست سنگ‌آهن با 4.3 درصد کاهش به 113.90 دلار در هر تن رسید.

داده‌های موسسه مشاوره استیل هوم نشان می‌دهد که در بازار نقدی، سنگ‌آهن با عیار 62 درصدی در روز پنجشنبه با 2 دلار کاهش به 122 دلار در هر تن رسید و سود سال 2022 را از بین برد.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در موسسه ING در این باره گفت: این فقط در چین نیست که تولید فولاد تحت فشار است. انتظارات کاهش رشد اقتصادی و خطر فزاینده رکود، به وضوح برای تقاضای جهانی فولاد ایجاد شده است.

فعالیت‌های تولیدی آسیا در ماه ژوئن متوقف شد زیرا بسیاری از شرکت‌ها تحت تأثیر اختلالات عرضه ناشی از قرنطینه‌های سختگیرانه کرونا در چین قرار گرفتند، در حالی که خطرات کاهش شدید رشد اقتصادی در اروپا و ایالات متحده ترس از رکود جهانی را تقویت کرد.

کاهش تولید فولاد چین نیز نشان‌دهنده عزم این کشور برای ادامه کاهش تولید سالانه در راستای اهداف کربن‌زدایی و کاهش آلایندگی است.

در هبی، بزرگ‌ترین استان فولادسازی چین، برخی کارخانه‌ها تصمیم گرفتند زودتر از حد معمول تعمیرات اساسی سالانه کوره‌ها را انجام دهند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors