جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش تولید و صادرات فولاد ایران در ماه مه در بحبوحه درگیری اوکراین

بر اساس گزارش، ایران یکی از 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان است، اما کاهش 10.8 درصدی تولید فولاد آن در ماه گذشته بسیار بیشتر از سایر کشورهای بزرگ است.

کاهش تولید و صادرات فولاد ایران در ماه مه در بحبوحه درگیری اوکراین اخبار فولاد

بر اساس گزارش موسسه ریستاد انرژی Rystad Energy، روسیه تحریم‌شده، فولاد را با «تخفیف بسیار زیاد» در بازارهای جهانی می‌فروشد و صادرات سایر تولیدکنندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش فولادبان، روسیه پس از تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان آنها، بازار را با فولاد ارزان پر کرده است.

بر اساس گزارش جدید، تولید فولاد ایران در ماه مه برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت زیرا مصرف داخلی همچنان نزولی است و صادرات هم درنتیجه سیل ارزان‌قیمت فولاد روسیه در بازار جهانی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش، ایران یکی از 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان است، اما کاهش 10.8 درصدی تولید فولاد آن در ماه گذشته بسیار بیشتر از سایر کشورهای بزرگ است.

آلیستر رمزی، معاون ریستاد، گفت: «محدودیت تولید اخیراً بیشتر به کاهش صادرات و تقاضا در بازار خارجی مربوط می‌شود که به گفته آنها [تولیدکنندگان فولاد] توسط فولادهای روسی با قیمت‌های بسیار تخفیف‌خورده اشباع شده است».

فولاد، نفت و سایر محصولات روسیه در تلافی حمله نظامی مسکو به اوکراین تحت تحریم‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

S&P Global Commodity Insights در ماه مارس به نقل از انجمن فولادسازان روسیه اعلام کرد تقاضای فولاد روسیه ممکن است در سال 2022 به میزان 30 درصد یا 13 میلیون تن کاهش یابد؛ اما مسکو تخفیف‌های سنگینی را برای افزایش فروش در بازارهای بین‌المللی ارائه کرده است.

آقای رمزی گفت: تولید [فولاد] روسیه به طور کلی تا این زمان در سال جاری [در سطح 0.7 درصد پس از پنج ماه] تثبیت شده است و نه تنها از ایران، بلکه از سایر کشورهای تولیدکننده بزرگ در سال جاری بهتر بود که با توجه به جنگ با اوکراین و موانع تجارت روسیه در اروپا و ایالات متحده تعجب‌آور است.

ریستاد افزود: صادرات فولاد ایران قبل از حمله روسیه به اوکراین در حال افزایش بود.

در این گزارش آمده است که صادرات از ایران که عمدتاً اشکال نیمه‌تمام متشکل از تختال و شمش است، در سال تقویمی ایران منتهی به 20 مارس 2022 با 25 درصد افزایش سالانه به 7.7 میلیون تن رسیده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors