اصلاح سود عمده فروشان فروشندگان آهن یک درصد و خرده فروشان دو درصد

ضرایب مالیاتی طبق پیشنهاد اتحادیه در سال 97 برای عمده فروشی یک و نیم درصد و برای خرده فروشی سه درصد پیشنهاد  شد که در مقایسه با رقم توافق شده سازمان مالیاتی بالاتر بود و بنظر می رسید بهتر بود ضرایب مالیاتی کمتر می شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران از متقاعد شدن سازمان امور مالیاتی برای کاهش ضرایب فروش آهن آلات در سراسر کشور برای خرده فروشان آهن به میزان دو درصد و برای عمده فروشان آهن یک درصد خبر داد.

حمید رضا رستگار در گفتگو با فولادبان افزود: پرداخت مالیات یکی از دغدغه های اصلی کسب و کار در ایران است و یکی از موضوعاتی است که اگر کسبه و اصناف یا واحد اقتصادی به آن بی توجه باشد ممکن است اسیب های جدی ببینند.

وی با اشاره به پیشنهاد اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد در سال 1397 بمنظور اصلاح ضرایب به سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اتاق اصناف و اتحادیه صنفی فروشندگان اهن و فولاد پیشنهاد اصلاح ضرایب آهن فروشان را اعم از خرده فروشان و عمده فروشان را در کمیسیون اصناف سازمان مالیاتی مطرح کرد و خوشبختانه کمیسیون سازمان مالیاتی با کاهش ضرایب ما موافقت کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران تصریح کرد: ضرایب مالیاتی طبق پیشنهاد اتحادیه در سال 97 برای عمده فروشی یک و نیم درصد و برای خرده فروشی سه درصد پیشنهاد  شد که در مقایسه با رقم توافق شده سازمان مالیاتی بالاتر بود و بنظر می رسید بهتر بود ضرایب مالیاتی کمتر می شد.

رستگار با اشاره به نشست های متعدد اتاق اصناف و اتحادیه صنفی فروشندگان اهن و فولاد با سازمان مالیاتی در سال جاری گفت: در این نشست ها باردیگر موضوع کاهش ضرایب مطرح شد و رئیس سازمان امورمالیاتی و معاون درآمدی متقاعد شدند که ضریب اهن فروشی کاهش یابد.

وی افزود: پیرو این جلسات و به منظور رفع مشکل مالیاتی اصناف، اتحادیه آهن فروشان در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی خواستار اصلاح سود عمده فروشی این صنف به میزان یک درصد و سود خرده فروشی به میزان دودرصد شد که با توافق سازمان مالیاتی  مواجه شد که امیدواریم تغییر ضرایب، کمکی جدی به اعضای اتحادیه اهن فروشان با توجه به تورم سالانه کشور و افزایش نرخ مالیاتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *