جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 06 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتظار معجزه از برجام نداشته باشیم

بعد از برجام 1394 هم بانک‌های بزرگ دنیا با ما کار نمی‌کردند اگر برجام به بخواهد به هر شکل سرانجامی پیدا کند، به این معنی است که باید یک سری مشکلات حل شود، امکان انتقال پول ایجاد شود، ارز وارد کشور شود که در نتیجه صادرات و واردات گسترش پیدا می‌کند. از دیدگاه من عمده تأثیر مثبت برجام بر روی صادرات و واردات خواهد بود.

انتظار معجزه از برجام نداشته باشیم عینک فولادی فولاد

احتمال آنکه به‌زودی تأثیرات چشمگیری در کاهش نرخ ارز داشته باشیم کم است، باید منتظر نتایج برجام بمانیم اما در صورت تحقق آن صادرات و واردات گسترش پیدا می‌کند.

میثم رادپور، کارشناس بورس در گفتگو با فولادبان با اشاره به تحولات آتی در احیای برجام و تأثیر آن بر صنعت و صادرات فولاد گفت: تأثیرات برجام هنوز مشخص نیست باید منتظر رخداد برجام باشیم تا به دنبال آن بتوانیم تأثیرات آن را بررسی کنیم، باید دید مفادی که در برجام مطرح می‌شود دقیقاً چیست؟ به طور مثال ما تا چه میزان بیشتر می‌توانیم نفت بفروشیم یا چقدر از پول‌های بلوکه شده ما قرار است آزاد شود حتی ممکن است گونۀ دیگری از توافق مشاهده شود که قیمت ارز افزایش نیز پیدا کند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی باید مسائل به طور مقطعی حل شود و نباید انتظار این را داشته باشیم که برجام به این سرعت تأثیرات خود را نمایان کند. البته ممکن است در طی توافقنامه برجام، امکان فروش نفت بیشتر یا صادرات بیشتر فراهم شود و یا مقداری پول‌های بلوکه را آزاد شود اما با این ‌وجود مشکلات در کوتاه مدت حل نخواهد شد.

این کارشناس بورس افزود: در نهایت می‌توان گفت حجمی از منابع ارزی آزاد می‌شود اما بخش عمده‌ای از مشکلات ارزی ما در شرایط فعلی درگیر این مسئله است که نمی‌توانیم پول جابه‌جا کنیم  همچنان به ما اجازه حواله یا پرداخت‌های انتقالی داده نمی‌شود.

رادپور تصریح کرد: حتی بعد از برجام 1394 هم بانک‌های بزرگ دنیا با ما کار نمی‌کردند اگر برجام به بخواهد به هر شکل سرانجامی پیدا کند، به این معنی است که باید یک سری مشکلات حل شود، امکان انتقال پول ایجاد شود، ارز وارد کشور شود که در نتیجه صادرات و واردات گسترش پیدا می‌کند. از دیدگاه من عمده تأثیر مثبت برجام بر روی صادرات و واردات خواهد بود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors