جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهادات 5 گانه وزارت صمت برای تنظیم بازار محصولات فولادی+جزئیات/ ارائه بسته پیشنهادی به کمیته مدیریت بازار تا دو هفته آینده

مدیر توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو از پیشنهادات پنچ گانه وزارت صمت برای تنظیم بازار محصولات فولادی خبر داد و اعلام کرد: این پیشنهادات تا دو هفته آینده در کمیته مدیریت بازار مطرح خواهد شد.

پیشنهادات 5 گانه وزارت صمت برای تنظیم بازار محصولات فولادی+جزئیات/ ارائه بسته پیشنهادی به کمیته مدیریت بازار تا دو هفته آینده اخبار آینده بازار فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، برخی رسانه‌ها امروز گزارش دادند که به گفته برخی از فعالان بازار، احتمال دارد وزارت صمت به منظور کنترل و جلوگیری از زیان بنگاه‌های فولادی که متاثر از کاهش نرخ‌های جهانی هستند، در فرمول قیمت گذاری بورس کالا به جای دلار نیمایی، دلار سامانه سنا یا دلار بازار آزاد را بگنجاند. به منظور پیگیری دقیق‌تر این موضوع، به سراغ مدیر توسعه سرمایه گذرای و اقتصادی ایمیدرو رفتیم.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان اعلام کرد: وزارت صمت به منظور مدیریت زنجیره فولاد و تنظیم بازار محصولات فولادی در حال بررسی سناریوهای متفاوت است تا بتواند ارتباط قیمت بازار داخلی را با روند نزولی قیمت‌های جهانی محدود کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پنج پیشنهاد با توجه به کاهش قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی در کمیته مدیریت بازار در حال بررسی و مذاکره است، در عین حال گفت: تاکنون هیچ‌کدام از پیشنهادات پنج‌گانه در کمیته مدیریت بازار نهایی نشده است و احتمالا تا ۱۵ روز آینده تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی اصلاح قیمت پایه محصولات رنجیره فولاد در بورس کالا ، اصلاح نرخ ارز نیما، عدم اجرای کاهش سه درصدی هفتگی در برخی کالاها و لغو الزام عرضه برخی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا را از جمله پیشنهادات قابل ارائه در کمیته مدیریت بازار اعلام و خاطرنشان کرد: بسته پیشنهادی از طریق مذاکره و دریافت نظرات انجمن‌ها، نهایی و به کمیته مدیریت بازار ارائه خواهد شد.

صباغ در پایان گفت: همانگونه که دولت در زمان رشد قیمت‌ها، اعتقاد به انتقال شوک افزایش قیمت‌های جهانی به بازار داخلی نداشته، انتظار دارد که در زمان سقوط قیمت‌های چهانی نیز از انتقال مستقیم این شوک به حوزه تولید جلوگیری کرده و از روند شتابان آن بکاهد تا آسیببی به حوزه اشتغال و تولید این بخش وارد نشود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors