جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صرفه جویی ارزی با خودکفایی در کاتالیست های صنعتی

با توجه به شرایط کشور مثل نوسانات ارزی و قیمت فلزات پایه و برخی مواد اولیه قیمت این محصول در داخل ایران بسیار پایین تراز مشابه خارجی است و کاتالیست های موجود علاوه بر صنعت فولاد در صنعت نفت و گاز و پالایشگاه‌های پتروشیمی نیز کاربرد دارد.

صرفه جویی ارزی با خودکفایی در کاتالیست های صنعتی عینک فولادی فولاد

مدیرفروش و بازاریابی مجموعه گسترش فناوری خوارزمی گفت: سالانه بیش از 10 هزار تن انواع کاتالیست در کشور تولید می‌شود و تقریبا تمام نیاز زنجیره فولاد را رد کشور به انواع کاتالیست تامین می کند و نیازی به واردات وجود ندارد.

محمد علی دیبایی در گفتگو با فولادبان افزود: در صنعت فولاد برای تبدیل سنگ آهن به آهن اسفنجی و سپس فولاد یکی از تکنولوژی هایی که در دنیا رواج دارد و نیاز مستقیم به گاز طبیعی دارد کاتالیست است که اغلب تولیدکنندگان محصولات فولادی هم در ایران از آن استفاده می کنند که نقش این کاتالیست ها ، سولفورزدایی قبل از تبدیل و تغییر محصولات فولادی در زنجیره فولاد است.

به گفته وی، از آنجا که سولفورزدایی در تغییر و تبدیلات زنجیره فولاد نقش مهمی دارد نیاز به حجم بالایی از تولید کاتالیست ها وجود دارد و در حال حاضر با بومی سازی ان  سالانه بیش از 10 هزار تن انواع کاتالیست ها در کشور تولید می شود در حالیکه پیش از این  از خارج از کشور تامین می شد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: اگرکاتالیست ها در داخل تهیه و تولید نمی شد قطعا بسیاری از واحدهای تولیدی فولادی از گردونه تولید خارج و مجبور به تعطیلی واحدهای خود می شدند و تقریبا از هشت سال قبل تولید کاتالیست ها در کشور شروع شد ودر حال حاضر تقریبا واردات کاتالیست متوقف شده است.

دیبایی گفت: صنعت فولاد کشور اکنون با تولید کاتالیست ها در کشور نیاز خود را تامین می کنند و می توان ادعا کرد در تولید کاتالیست ها در مرز خودکفایی و بازده حداکثری قرار گرفته است  و حتی در آینده ای نه چندان دور می توانیم صادرات هم داشته باشیم هر چند درحال مذاکره با برخی کشورها برای فروش محصولات و کاتالیست های تولیدی خود به آنها هستیم.

وی افزود: کیفیت کاتالیست های تولیدی در کشور در مقایسه با کاتالیست های تولید محصولات کشورهای دیگر بسیار بالا و راضی کننده است وعملکرد بسیار مثبتی دارد و بسیاری از مشکلاتی که قبلا در زمینه تامین کاتلیست مورد نیاز واحدهای تولیدی وجود  داشت اکنون به مراتب کمتر شده است زیرا اکنون دانش کاتالیست ها برای مشتریان مختلف بومی سازی شده و مدام درحال توسعه دانش فنی آن و رفع مشکلات فرایندی آن هستیم و براساس مشخصات محصول ، کاتالیست تولید شده است.

مدیر فروش و بازاریابی مجموعه گسترش فناوری خوارزمی ادامه داد: در دو سال گذشته در بزرگترین مجتمع های ایران مثل فولاد مبارکه و فولاد خوزستان نیز از کاتالیست تولیدی کشور استفاده شده که نشان دهنده کیفیت بالای محصولات تولیدی کاتالیست داخل است.

دیبایی درباره قیمت کاتالیست‌های تولیدی در کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور مثل نوسانات ارزی و قیمت فلزات پایه و برخی مواد اولیه قیمت این محصول در داخل ایران بسیار پایین تراز مشابه خارجی است و کاتالیست های موجود علاوه بر صنعت فولاد در صنعت نفت و گاز و پالایشگاه‌های پتروشیمی نیز کاربرد دارد.

وی میزان تولید کاتالیست‌ها را در زنجیره فولاد متفاوت ذکر کرد و گفت: بومی سازی کاتالیست ها بر اساس ساختار محصولات خارجی بوده است و اکنون افتخار ما این است که توانسته ایم نیاز داخل را در حد قابل قبول از این محصول تامین کنیم.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors