جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با پروژه‌های کربن‌زدایی اتحادیه اروپا

60 پروژه کربن‌زدایی صنعت فولاد اتحادیه اروپا می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا یک‌سوم کاهش دهد.

به گزارش فولادبان، اکسل اگرت، مدیرکل اتحادیه فولاد اروپا یوروفر، گفت: 60 پروژه کربن‌زدایی صنعت فولاد اروپا، انتشار گاز مستقیم و غیرمستقیم CO2 این صنعت را یک‌سوم یا 81.5 میلیون تن کاهش خواهد داد.

این پروژه‌ها دارای 31 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) سرمایه هستند و هزینه‌های عملیاتی آنها 55 میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.

درنتیجه، یک تن فولاد سبز در ابتدا می‌تواند 35 تا 100 درصد گران‌تر از شیوه کوره بلند باشد، اما به گفته اگرت، انتظار می‌رود با گذشت زمان قیمت آن رقابتی شود.

یوروفر پیشنهاد می‌کند بازارهای پیشرو برای فولاد سبز ایجاد و از قراردادها برای پوشش تفاوت و سایر ابزارهای مشارکت در ریسک استفاده شود. معرفی مشوق‌هایی برای استفاده از فولاد سبز در بخش‌های پایین‌دستی نیز کمک می‌کند، زیرا کاربران نهایی آن احساس می‌کنند وقتی فولاد سبز را انتخاب می‌کنند مشوق دریافت می‌کنند.

خریدهای عمومی و قراردادها می‌توانند بازارهای پیشرو برای محصولات فولاد سبز نیز با توجه به سهم بزرگ 20 درصد در کل هزینه‌های اتحادیه اروپا ایجاد کنند.

در حال حاضر، کارخانه‌های فولاد باید تصمیمات سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کربن‌زدایی را اتخاذ کنند. آن‌ها می‌گویند که برای دستیابی به اهداف انتشار گازهای گلخانه‌ای خود در سال 2030 باید حداکثر امسال تصمیماتی اتخاذ کنند، اما عدم اطمینان در مورد پروژه‌ها وجود دارد.

اگرت خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی برای تأمین مالی پروژه‌های صنعتی، نوآوری و پروژه‌های مهم موردعلاقه مشترک اروپا وجود دارد، اما درحالی‌که مشارکت فولاد پاک در حال حاضر به‌خوبی اجرا می‌شود، سایر طرح‌ها کم‌بودجه هستند، یا تصویب پروژه‌ها کند است یا با تأخیر انجام می‌شود.

برای اینکه صنعت فولاد اتحادیه اروپا تا سال 2050 به وضعیت صفر تولید دی‌اکسید کربن دست یابد، به 400 تراوات ساعت برق در سال نیاز دارد که کمی بیش از نیمی از آن (230 تراوات ساعت در سال) برای تولید 5.5 میلیون تن هیدروژن استفاده می‌شود.

اگرت گفت: 400 تراوات ساعت در سال معادل مصرف برق فرانسه و هفت برابر بیشتر ازآنچه صنعت فولاد امروز از شبکه خریداری می‌کند است، اما در آینده نزدیک این نیاز تنها یک بخش خواهد بود که برای برق کربن‌زدایی شده با بسیاری دیگر رقابت خواهد کرد.

اگرت گفت: «ما فکر می‌کردیم می‌توانیم حداقل تا سال 2030 یا بعد از آن از گاز طبیعی [برای کمک به کاهش ردپای کربن کوره‌های بلند] استفاده کنیم تا زمانی که هیدروژن بیشتر به کارخانه‌های فولادی وارد شود، اما اکنون احتمالاً خیلی زودتر به هیدروژن نیاز خواهیم داشت».

صنعت فولاد اتحادیه اروپا درمجموع متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 در مقایسه با سال 2021 به میزان 30 درصد کاهش دهد، اما به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به این امر با صرفه‌جویی در هزینه است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors