جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 15 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازارهای صادراتی ایران به روسیه واگذار شده است

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: با ورود روسیه به بازارهای صادراتی تحریمی و بالابودن حجم عرضه شرایط رقابتی معناداری با کشورهای عرضه کننده محصولات فولادی ایجاد شد و روسیه با فروش محصولات خود زیرقیمت، بخش بزرگی از بازارهای صادراتی را از ان خود کرد.

محمد کشانی درگفتگو با فولادبان در رابطه با بازارهای صادراتی ایران گفت: معاملات محصولات فولادی در بازارهای صادراتی تا قبل از مصوبه اعمال عوارض بسیار خوب و پر رونق بود، اما با اعمال این مصوبه از ابتدای سال عملا برخی از بازارهای صادراتی از دست رفت.

وی ادامه داد: به دست آوردن بازارهای صادراتی کاری دشوار، سخت و نیاز به پیگیری زیاد است و برای ورود به یک بازار صادراتی باید تلاش زیادی صورت بگیرد تا آن بازار بتواند به عنوان مشتری وفادار و ماندگار محسوب شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب تصریح کرد: دولت و وزارت صمت دو ماه قبل ودر اوج افزایش تبادلات تجاری و معاملات بازرگانی ایران در بازارهای صادراتی موضوع تعرفه و عوارض را مطرح کرد و به یکباره موجب توقف تعاملات تجاری در بازارهای صادراتی ایران شد، در حالیکه بهتر بود سیاست‌ها و تصمیم‌های دولت و وزارت صمت قبل از تصویب، کارشناسی و سپس ابلاغ می‌شد.

کشانی اضافه کرد: تولید کشورقراراست تا دو سال آینده به 55 میلیون تن برسد و مازاد تولید فولادسازان بیش از 50 درصد است و اگر بحث صادرات جدی گرفته نشود با مازاد عرضه روبه‌رو خواهیم شد.

وی تأکید کرد: پیش از آغاز جنگ اوکراین، بازارهای صادراتی منطقه و تحریمی کاملا در دست صادرکنندگان ایرانی بود، اما در دو ماه اخیر که صادرات متوقف شده، این بازارها متاسفانه به روسیه واگذار شده و تعاملات تجاری ایران با این بازارها با توجه به  کاهش 35 درصدی قیمت محصولات فولادی روسیه روز به روز کاهش یافته است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: با آغاز جنگ اوکراین عملا بخش مهمی از بازارهای روسیه و اوکراین از دست رفت و با طولانی شدن بحران بازارهای صادراتی روسیه یک به یک از دست رفت و روسیه برای فروش محصولات خود و جذب مشتری بیشتر وارد بازارهای صادراتی ایران شد.

کشانی گفت: با ورود روسیه به بازارهای صادراتی تحریمی و بالابودن حجم عرضه، شرایط رقابتی معناداری با کشورهای عرضه‌کننده محصولات فولادی ایجاد شد و روسیه با فروش محصولات خود زیر قیمت بازارهای جهانی از نبود صادرکنندگان ایرانی استفاده و محصولات خود را به بازارهای ترکیه، عراق و سوریه سرازیر کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors