جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز صادرات بدون تعرفه فولاد به آمریکا

صادرکنندگان فولاد و آلومینیوم بریتانیا صادرات بدون تعرفه به ایالات متحده را آغاز کردند.

آغاز صادرات بدون تعرفه فولاد به آمریکا اخبار فولاد

به گزارش فولادبان، صادرکنندگان فولاد و آلومینیوم در بریتانیا دیگر مجبور نیستند برای صادرات مواد به ایالات متحده تعرفه بپردازند، زیرا برخی از حجم‌ها مجاز به صادرات بدون عوارض گمرکی از اول ژوئن هستند.

ایالات متحده در ماه مارس گفته بود که تعرفه‌های بخش 232 فولاد و آلومینیوم بر محموله‌های بریتانیا را با سیستم سهمیه‌بندی جایگزین خواهد کرد.

طبق این سهمیه‌ها تا 500000 تن در سال فولاد، 900 تن در سال آلومینیوم خام، 11400 تن در سال آلومینیوم نیمه‌تمام و 9300 تن در سال فویل آلومینیوم از این پس مجاز به ورود بدون عوارض به ایالات متحده خواهند بود.

به این ترتیب، واردات محصولات فولادی ایالات متحده از بریتانیا باید ذوب و در بریتانیا ریخته‌گری شده باشد تا واجد شرایط حمایت تحت این سهمیه باشد.

علاوه بر این، هر فلزی که در بریتانیا توسط یک شرکت مرتبط با چین تولید می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و نیاز به «تأیید» دارد.

دولت بریتانیا در بیانیه اول ژوئن اعلام کرد این اولین باری است که صادرکنندگان فولاد و آلومینیوم بریتانیا می‌توانند از سال 2018 بدون تعرفه به ایالات متحده صادرات کنند.

در این بیانیه آمده است: لغو تعرفه‌ها به عنوان یک پیروزی بزرگ توسط فولادسازان بریتانیا مورد استقبال قرار گرفته است و فرصت‌های تجاری جدیدی را برای شرکت‌ها در سراسر زنجیره تأمین به ارمغان خواهد آورد.

گرت استیس، مدیرکل اتحادیه فولاد بریتانیا، گفت: این روز مهمی برای شرکت‌های فولادی بریتانیا و مشتریان آمریکایی آنها است و اجرای این قرارداد، بهبود عمده در محیط تجاری برای بخش بریتانیا بود.

استیس گفت: «از امروز تولیدکنندگان فولاد بریتانیا دوباره می‌توانند فولاد را بدون تعرفه به مصرف‌کنندگان آمریکایی بفروشند که به آنها مزیت رقابتی حیاتی نسبت به رقبای جهانی می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا سهم بازار از دست رفته در سال‌های پس از اعمال تعرفه‌ها را بازیابی کنند.»

آن ماری ترولیان، وزیر امور خارجه بریتانیا در تجارت بین‌الملل گفت: «از امروز، صادرکنندگان فولاد و آلومینیوم بریتانیا می‌توانند به صادرات از طریق اقیانوس اطلس به بزرگترین شریک تجاری ما بازگردند.»

در پاسخ، بریتانیا به «اقدامات متعادل‌سازی مجدد» خود در مورد طیف گسترده‌ای از محصولات ایالات متحده، از جمله ویسکی، پایان داده است و واردات محصولات ایالات متحده را ارزان‌تر می‌کند و هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان و مشاغل بریتانیایی کاهش می‌دهد.

بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی، ایالات متحده درمجموع 281606 میلیون تن فولاد از بریتانیا در سال 2018 و 231104 میلیون تن در سال 2019 وارد کرده است که شامل کربن، آلیاژ و محصولات ضدزنگ می‌شود. واردات از بریتانیا در سال 2020 به 190240 تن کاهش یافت اما در سال 2021 به 272079 میلیون تن رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors