جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تخفیف 35 درصدی روسیه برای محصولات فولادی/ تولیدکنندگان محصولات فولادی برای فروش محصولاتشان دو تحریمه اند 

اعمال عوارض ضمن اینکه فروش محصولات به مشتریان خارجی را دشوار کرد،اخذ و دریافت وجوه را هم پس از فروش ، مشکل کرد و این در شرایطی بود که به علت نوسانات قیمتی زیاد در بازار داخلی، مشتریان و خریداران داخلی هم اغلب برای خرید دست نگه می داشتند تا در پایین ترین قیمت معاملات خود را انجام دهند.

شمش فولاد روسیه

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور در بازارهای داخلی و خارجی در شرایط سختی هستند و دو تحریمه شده‌اند؛ از یکسو در بازارهای جهانی تحریم شده‌اند و نمی توانند محصولات و اجناس خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند و در بازار داخلی هم با اعمال عوارض ، تحریم جدیدی علیه تولیدکنندگان ایجاد شد که مانعی جدی در راه فروش محصولات فولادی به بازارهای هدف صادراتی بود.

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان درباره بازارهای صادراتی افزود: در بازارهای صادراتی تحریمی به علت دامپینگ روسیه عملا امکان فروش وجود ندارد زیرا روسیه در حال حاضر تلاش دارد تمام محصولات تولیدی خود را زیر قیمت به فروش برساند.

وی ادامه داد: تخفیفات روسیه برای مشتریان بازارهای صادراتی به حدی زیاد است که قیمت محصولات فولادی ایران برای مشتریان و خریداران این بازارها جذاب نیست وطبق اخبار دریافتی محصولات فولادی روسیه 35 درصد زیر قیمت بازار به فروش می رسد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: تولیدات فولاد روسیه بخش بزرگی از بازار را تامین می کند وازسازندگان بزرگ محصولات فولادی دنیا به حساب می آید وعملا برای ما رقابت با این کشور قوی در عرصه محصولات فولادی کار دشوار و سخت به حساب می آید.

حجتی گفت: واحدهای تولیدی ایران قادر نیستند قیمت ها را خیلی زیاد پایین بیاورند و قیمتی که روسیه روی تولیدات فولادی خود  گذاشته زیر قیمت شمشی است که تولیدکنندگان ایرانی برای تولید محصولات نهایی خریداری می کنند و به این علت بازار ایران در حالت سردرگمی است و تولیدکنندگان ایرانی واقعا نمی توانند محصولات خود را در بازار بفروشند.

وی افزود: تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور در بازارهای داخلی و خارجی در شرایط سختی هستند و دو تحریمه شده اند از یکسو در بازارهای جهانی تحریم شده اند و نمی توانند محصولات و اجناس خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانند و اگر مصمم به فروش محصولات اشان باشند باید اسناد و مدارک فروش را تغییر و امور اداری مرتبط با صادرات را حل و فصل کنند و از طرفی دولت و وزارت صمت نیز با اعمال عوارض ، تحریم جدیدی علیه تولیدکنندگان ایجاد کرد که سد و مانعی جدی در راه فروش محصولات فولادی به بازارهای هدف صادراتی است.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد ادامه داد:اعمال عوارض ضمن اینکه فروش محصولات به مشتریان خارجی را دشوار کرد،اخذ و دریافت وجوه را هم پس از فروش ، مشکل کرد و این در شرایطی بود که به علت نوسانات قیمتی زیاد در بازار داخلی، مشتریان و خریداران داخلی هم اغلب برای خرید دست نگه می داشتند تا در پایین ترین قیمت معاملات خود را انجام دهند.

وی درباره سیاست مشوق صادراتی به صادرکنندگان هم گفت: این سیاست به صادرکنندگان ایرانی کمک خواهد کرد بازارهای صادراتی جدیدی کشف کنند و مشوق ها باید به تمام معنا مشوق صادرکنندگان باشد ولی اگر این مشوق به بیراهه برود، تبدیل به رانت خواهد شد که مسلما نمی تواند سیاستی مثبت برای صادرکنندگان محصولات فولادی بحساب بیاید و این داستان دوباره ادامه خواهد یافت.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors