جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مازاد تولید فولاد داریم اما قیمت افزایشی است

افزایش قیمت مواد اولیه و مشکل تامین آن، افزایش دستمزد کارگران و افزایش نرخ انرژی همگی موجب افزایش هزینه تولید خواهد شد که تولیدکننده در این شرایط مجبور است قیمت محصولات خود را افزایش دهد و همه این عوامل زنجیره وار با یکدیگر در گیرند و تولید کنندگان صنعت فولاد برای دست و پنجه کردن با این عوامل باید درست و صحیح برنامه ریزی کنند تا بتوانند تولیدات شان را حفظ کنند و واحد تولیدی خود را سرپا نگه دارند.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران گفت: صنعت فولاد از قیمت های افزایشی بازار کمتر تاثیر گرفته و نرخ آهن و فولاد تقریبا با اوایل سال یکسان و کمتر دچار آشفتگی بازار و افزایش قیمت شده است.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان افزود: میزان تولید فولاد در کشور بیش از مصرف است و مازاد تولید وجود دارد لذا قیمت ها با توجه با مازاد تولید باید کاهشی باشد اما متاسفانه تمام کالاهای تولیدی داخل کشور به علت کاهش ارزش پول ملی و تورم ماهانه و سالانه‌ای که در کشور وجود دارد تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و قیمت تمام محصولات در بازارهای مختلف افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت‌ها نه به صورت هفتگی و ماهانه بلکه قیمت برخی کالاها به صورت دقیقه‌ای روند افزایشی داشته است و هر چند قیمت آهن و فولاد اندکی افزایش داشته اما بازار آهن و فولاد به تناسب بازارهای دیگر تغییر زیادی نداشته است.

این مقام صنفی تصریح کرد: برای حل مسائل مرتبط با بازار و شرایط اقتصادی بازار باید بین تمام مسئولین و بخش خصوصی ارتباط منطقی و هماهنگی کامل برقرارشود تا مانع از افزایش قیمت ها و کنترل آنها شود درحالیکه هم اکنون برای تعیین قیمت ها و بازار محصولات فولادی و دیگر بازارها افراد خارج از صنف و صنعت تصمیم می گیرند و چنین شرایطی یقینا پیش بینی قیمت ها را در آینده دشوار می کند.

رستگار گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به چشم انداز و پیش بینی از اشتغال و شرایط کار نیاز دارد اما متاسفانه در اقتصاد کشور در حال حاضر به علت وجود متغیرهای متعدد، سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد بویژه صنعت فولاد با نبود چشم انداز در این بخش دشوار شده است.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه و مشکل تامین آن، افزایش دستمزد کارگران و افزایش نرخ انرژی همگی موجب افزایش هزینه تولید خواهد شد که تولیدکننده در این شرایط مجبور است قیمت محصولات خود را افزایش دهد و همه این عوامل زنجیره وار با یکدیگر در گیرند و تولید کنندگان صنعت فولاد برای دست و پنجه کردن با این عوامل باید درست و صحیح برنامه ریزی کنند تا بتوانند تولیدات شان را حفظ کنند و واحد تولیدی خود را سرپا نگه دارند.

رستگار تصریح کرد: صنعت فولاد از قیمت‌های افزایشی بازار کمتر تاثیر گرفته است و در خصوص فولاد دچار آشفتگی بازار نشده ایم و تقریبا نرخ آهن و فولاد با اوایل سال یکسان است اما در عین حال باید برای ثبات قیمتی در این بازار باید برنامه ریزی منطقی و کارشناسی داشت و ما به عنوان بخش خصوصی این آمادگی را داریم.

وی گفت: تغییرات نرخ ارزودلار و افزایش دستمزدها روی تمام کارها و فعالیت های اقتصادی تاثیرگذاشته و پیش بینی از آینده مشاغل را دشوار کرده  لذا هر بخش از زنجیره فولاد در پی جلب منافع یا حاکمیت خود بر بازار محصولات فولادی است و گرانی اغلب محصولات از منشا گران و به بازار تحمیل شده است و بسیاری از افراد و بازاریان نمی توانند با توجه به شرایط موجود تصمیم درستی برای معاملات خود بگیرند.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران افزود: بسیاری از صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی در این بازار سردرگم شده اند و از انجا که سرمایه اغلب این افراد، محصولات و کالاهایشان است باید نوعی تصمیم گیری کنند که کالایی را که می فروشند بتوانند برای آن جایگزین داشته باشند و والا اصل سرمایه  خود را از بین خواهند برد.

رستگار ادامه داد: درحال حاضر ارتباط منطقی بین بخش های مختلف بازار وجود ندارد و هر چه هم دولت سعی کند و دستورات مختلفی را صادر کند اگر با بازار متناسب و واقعی نباشد یا به تولید آسیب وارد می کند یا باعث هرج و مرج می شود لذا نیاز است دولت به عنوان ناظر بر بازار و با استفاده از نظرات بخش خصوصی، تشکل ها و انجمن ها برنامه ریزی جامعی تدوین کند تا  بازار به برنامه جامع مشترک بین اعضای خود دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: اتحادیه آهن و فولاد نیز آمادگی خود را برای همکاری با دولت اعلام کرده است و این نیاز وجود دارد نوعی هماهنگی و توازن بین چرخه تولید تا مصرف برقرار شود تا بلاتکلیفی موجود در بازار از بین برود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors