جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شدت گرفتن موج فروش در بورس/ شاخص کل منفی باقی ماند

شاخص کل با شکسته شدن سطح حمایت 1.55 میلیون واحدی به سمت پایین افت کرد و موج فروش سهام در بورس شدت گرفت.

به گزارش فولادبان، با افزایش میزان عرضه سهام در بازار سرمایه، شاخص کل از سطح مقاومت یک میلیون و 550 هزار واحدی پایین‌تر آمد و وضعیت بورس قرمز باقی ماند. با وجود عرضه‌های اولیه در بورس، باز هم شاهد روند کاهشی شاخص کل هستیم که به گفته کارشناسان، این روند کاهشی نتیجه بی‌اعتمادی مردم به این عرضه‌هاست چراکه مردم معتقدند عرضه‌های پرسودده در صندوق‌ها عرضه‌می‌شوند و سود اندک به سهامداران خرد بازار می‌رسد.

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز جاری باز هم با فشار فروشی که روی خود حس کرد، 19 هزار و 374 واحد افت کرد و در دقایق پایانی معاملات، رقم یک میلیون و 534 هزار و 28 واحد را نشان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز فشار بیشتری در عرضه سهام کوچک تجربه کرد و با افت 7 هزار و 698 واحدی، به 424 هزار و 843 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی نیز 14 هزار و 923 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 131 هزار و 89 واحدی قرار گرفت.

در طول معاملات، نمادهای «سآبیک»، «آسیاتک»، «شستا»، «خودرو»، «خگستر»، «خساپا» و «شپنا» بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «فولاد»، «کچاد»، «فملی»، «وامید»، «کگل»، «وبملت» و «حکشتی» تأثیرگذارترین نمادها در روند حرکتی شاخص کل بودند.

نماد شرکت‌های فولادی بازار سرمایه امروز هم مانند روزهای قبل ریزش قیمت داشتند، اما نمادهای «فنورد»، «فخوز» و «فولاژ» بیشترین افت را در قیمت سهام خود تجربه کردند. دو نماد معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» هم فشار عرضه شدیدی را پشت سر گذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors