جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تقاضای فولاد چین از شیوع کرونا ضربه خورده است

بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، هر یک از این دو شهر حدود 11 درصد از کل تولید خودروی کشور را تولید می‌کنند.

تقاضای فولاد چین از شیوع کرونا ضربه خورده است اخبار فولاد

فعالیت‌های تولیدی چین، به‌ویژه در مرکز اقتصادی این کشور، شانگهای و مناطق اطراف، از اواسط ماه مه نشانه‌های بهبودی را نشان داده است. با این حال، سرعت بهبود تاکنون کند بوده است و تقاضای فولاد از این بخش احتمالاً تا زمانی که تولید در ماه ژوئن به حالت عادی بازگردد، ضعیف خواهد ماند.

شاخص تولید فولاد مصرفی چین توسط S&P Global Commodity Insights در آوریل به 102 واحد رسید که 28 واحد نسبت به مدت مشابه سال 2021 و 16 واحد نسبت به سال 2020 کمتر است.

رکود تولید کالاهای تولیدی مطابق با انتظارات بازار بود، زیرا شیوع ویروس باعث اختلال در فعالیت‌های تولیدی چین و ضربه زدن به زنجیره‌های تأمین در سراسر کشور در ماه آوریل شد.

شاخص تولید بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین برای 18 کالای تولیدی مرتبط با فولاد است که در هفت بخش طبقه‌بندی‌شده و بر اساس سهم آنها از مصرف فولاد تعیین‌شده است. میانگین تولید ماهانه در سال 2018 به عنوان پایه 100 استفاده می‌شود.

در ماه آوریل، تمام هفت بخش شامل ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، لوازم خانگی، کشتی‌سازی، کانتینرها، تأسیسات راه‌آهن و تأسیسات تولید برق، هم نسبت به سال گذشته و هم ماه به ماه کاهش داشته‌اند.

از آنجایی که این بیماری همه‌گیر تأثیر بسیار کمتری بر تولید فولاد در آوریل نسبت به تقاضا ایجاد کرد، عرضه بیش‌ازحد در بازارهای فولاد باعث شده است که حاشیه‌های سود کویل نورد گرم چین به منفی 45 دلار در هر تن در پایان آوریل از حدود 86 دلار در هر تن در اوایل آوریل کاهش یابد.

تولید خودرو در ماه آوریل به شدت تحت تأثیر شیوع این بیماری قرار گرفت و 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت، زیرا قرنطینه در شانگهای و شمال شرقی شهر جیلین نه تنها تولید محلی بلکه زنجیره تأمین کل کشور را مختل کرد.

بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، هر یک از این دو شهر حدود 11 درصد از کل تولید خودروی کشور را تولید می‌کنند.

بخش لوازم خانگی چین، یکی دیگر از صنایع تولیدی مهم مرتبط با مصرف فولاد، در آوریل شاهد کاهش 21 درصدی تولید خود نسبت به سال گذشته بود.

همراه با اختلال ناشی از بیماری کرونا، عواملی مانند کند شدن فروش ملک، متوقف شدن درآمد خانوارها و همچنین کاهش تقاضای خارج از کشور نیز در کاهش مصرف و تولید لوازم خانگی نقش داشته است.

تولید بیل مکانیکی، شاخصی از ماشین‌آلات مربوط به ساخت‌وساز، در ماه آوریل نسبت به سال قبل 59 درصد کاهش یافت، زیرا مشکلات ناشی از فعالیت‌های ساختمانی که از قبل کند بودند با محدودیت‌های کرونا تشدید شد.

به گفته فعالان بازار، بهبود فعالیت‌های تولیدی چین و تقاضای فولاد مرتبط با آن تا 19 مه آهسته باقی‌مانده است.

نزدیک به 65 درصد از شرکت‌های متوسط و کوچک مستقر در شانگهای از 19 آوریل فعالیت خود را از سر گرفتند، اما 80 درصد از این شرکت‌های فعال شاهد نرخ بهره‌برداری ضعیف زیر 50 درصد بودند.

چند منبع بازار گفتند که بعید است عرضه مازاد در بازار فولاد چین در ماه مه و حتی در ژوئن کاهش یابد و قیمت فولاد و حاشیه عملیاتی تحت فشار باقی بماند، مگر اینکه فولادسازان تولید خود را از سطح آوریل کاهش دهند.

تولید فولاد خام چین در آوریل 5 درصد کمتر از سال گذشته بود و به 92.78 میلیون تن رسید، اما همچنان برای ایجاد تعادل با کاهش تقاضای فولاد بالا بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors