جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد شاخص پس از سه روز افت مکرر/ اقبال به سهم‌های فولادی پشت کرد

شاخص کل بازار سرمایه پس از سه روز افت مکرر، بالاخره سبزپوش شد، اما سهام صنعت فولاد نتوانستند سرمایه زیادی جذب کنند.

به گزارش فولادبان، پس از اینکه شاخص کل بازار سرمایه به مدت سه روز پشت سر هم افت داشت، بالاخره این شاخص به واسطه افزایش تقاضا توانست در آخرین روز معاملاتی رشد کند و وضعیت بازار به سبز تغییر کند. وضعیت کلی بازار سرمایه به دلیل ریسک‌هایی که برای تولید وجود دارد، چندان متعادل نیست، اما دلیل اصلی رشد امروز شاخص، جمع شدن صف‌های فروشی بود که در روزهای گذشته تشکیل شده بودند.

شاخص کل بورس تا پایان معاملات امروز، 8 هزار و 788 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 564 هزار و 477 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز به دنبال افزایش خرید در سهام کوچک، 5 هزار و 566 واحد رشد کرد و در ارتفاع 436 هزار و 794 واحدی ایستاد، اما شاخص فلزات اساسی با فشار فروشی که اکثر سهم‌های فولادی تحمل می‌کردند، 6 هزار و 188 واحد ریزش کرد و رقم یک میلیون و 155 هزار و 187 واحد را نشان داد.

نمادهای «آسیاتک»، «سآبیک»، «شپنا»، «شستا»، «خودرو»، «فولاد» و «وخارزم»، فهرست نمادهای پرتراکنش امروز را تشکیل می‌دادند. نمادهای «شپنا»، «رمپنا»، «اخابر»، «شبریز»، «شبندر» و «پارس» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص داشتند، اما نماد «فولاد» با افت قیمت سهام خود تأثیری منفی در روند حرکتی بورس داشت.

امروز، اکثر نمادهای فولادی افت قیمت در سهام خود داشتند، اما نمادهای «فخوز»، «فولاد» و «فسازان»، سه شرکت بزرگ در صنعت فولاد، بیشتر از دیگر نمادها افت کردند. در گروه کانه فلزی، نماد «کچاد» توانست رشد قیمت نسبتا خوبی را تجربه کرد، اما عرضه در نماد «کگل» بیشتر بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors