جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 29 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

حذف الزام عرضه محصولات فولادی به بورس کالا تصمیمی کارشناسی است/ قیمت دستوری؛ مشکل اصلی زنجیره فولاد

وزارت صمت اگر بازار را به حال خود بگذارد و درنظام عرضه و تقاضا، قیمت محصولات فولادی در بازار تعیین شود، قیمت‌های دستوری حذف و کنترل‌های شدید نظارتی برداشته خواهد شد و عملا جرایمی که برای کارخانه ها و واحدهای تولیدی بخش خصوصی در بخش نورد و ذوب بود از بین خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن بیستون گفت: حذف الزام عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اگر در زنجیره فولاد حذف شود بهترین تصمیم برای افزایش تولید محصولات فولادی است و از اکتشاف، استخراج و توسعه نیز ضروری تر بنظر می‌رسد.

جهاندار شکری در گفتگو با فولادبان افزود: مهمترین معضل و مشکل صنعت فولاد و زنجیره فولاد جدای از موضوعاتی نظیر اکتشاف و استخراج، موضوع کنترل قیمت و مداخلات دولتی در تعیین قیمت محصولات فولادی است که تحت عنوان نظارت بر بازار محصولات فولادی انجام می شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی بیش از 90 درصد از محصولات فولادی را از ذوب تا نورد در واحدهای خود تولید می‌کند که اغلب این محصولات باید در بورس کالا عرضه و از طریق بورس نیز قیمت گذاری شود که اغلب این قیمت گذاری‌ها دستوری و با کنترل بیش از حد محصولات بالادستی انجام می‌پذیرد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: وزارت صمت اگر بازار را به حال خود بگذارد و درنظام عرضه و تقاضا، قیمت محصولات فولادی در بازار تعیین شود، قیمت‌های دستوری حذف و کنترل‌های شدید نظارتی برداشته خواهد شد و عملا جرایمی که برای کارخانه ها و واحدهای تولیدی بخش خصوصی در بخش نورد و ذوب بود از بین خواهد رفت.

وی افزود: الزام عرضه محصولات فولادی به بورس کالا، چرخه تولید محصولات فولادی یعنی ذوب تا نورد را از مهر گذشته تاکنون زیانده کرده و امیدواریم با تغییر سیاست‌های معدنی و صنعتی چرخ تولید محصولات فولادی بر مدار سود بچرخد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن بیستون ادامه داد: در حال حاضر اغلب بخش های تولیدی با زیان محصولات خود را به فروش می رسانند و این زیان به کارخانه ها و واحدهای تولیدی رسیده و ادامه این وضعیت اگر ورشکستگی بسیاری از بخش های زنجیره فولاد را به دنبال دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors