جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت سنگ‌آهن تحت تأثیر فضای اقتصادی چین است

اداره ملی آمار چین در 30 آوریل اعلام کرد که شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) در آوریل به 47.4 واحد کاهش یافت که ضعیف‌ترین نتیجه از فوریه 2020 تاکنون بود.

رکود در شاخص تمایلات تولیدی چین هنوز به طور کامل در قیمت فلزات کلیدی منعکس نشده است.

اداره ملی آمار چین در 30 آوریل اعلام کرد که شاخص رسمی مدیران خرید (PMI) در آوریل به 47.4 واحد کاهش یافت که ضعیف‌ترین نتیجه از فوریه 2020 تاکنون بود.

این دومین ماه متوالی برای شاخص زیر 50 بود و نتیجه ملایم در بحبوحه یک سری قرنطینه‌های ویروس کرونا در شهرهای بزرگ از جمله شانگهای بود.

همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کرونا به این معنی است که شهرهای بیشتری از جمله پکن، با محدودیت‌هایی که بیشتر از آنچه بازار در ابتدا انتظار داشت، قفل خواهند شد.

قرنطینه‌های مداوم، رسیدن به هدف رشد اقتصادی 5.5 درصدی برای سال 2022 را برای چین چالش‌برانگیزتر می‌کند، به‌ویژه از آنجایی که به نظر می‌رسد سه‌ماهه کنونی ضعیف باشد و برخی از اقتصاددانان می‌گویند که تعداد تولید ناخالص داخلی منفی احتمالی است.

با افزایش نگرانی‌های اقتصادی چین، شاید تعجب‌آور باشد که قیمت برخی از فلزات صنعتی کلیدی بیش از این کاهش نیافته است.

هیچ کالای عمده‌ای بیش از سنگ‌آهن به تقاضای چین وابسته نیست و تقریباً 70 درصد حجم جهانی از طریق دریا به بزرگترین خریدار جهان ارسال می‌شود.

قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به شمال چین، همانطور که توسط آژانس گزارش قیمت کالا Argus ارزیابی شد، در 29 آوریل، قبل از انتشار آخر هفته داده‌های PMI، به 146.50 دلار در هر تن رسید که نسبت به اوج خود در سال جاری یعنی 160.30 دلار در هر تن در 8 مارس 8.5 درصد کاهش داشته است.

اما سنگ‌آهن هنوز بسیار بالاتر از 105.95 دلار در تن است، قیمتی که در اکتبر 2021 حاکم بود، زمانی که PMI چین آخرین بار به زیر سطح 50 سقوط کرد.

همچنین قیمت فعلی سنگ‌آهن به طور قابل توجهی بالاتر از 83.15 دلار در هر تن از فوریه 2020 است، زمانی که PMI چین به دلیل ضربه زدن موج اولیه همه گیری ویروس کرونا به فعالیت‌های اقتصادی سقوط کرد.

زمانی که PMI چین در فوریه 2019 زیر 50 بود، قیمت سنگ‌آهن 84.70 دلار در هر تن بود و زمانی که PMI در فوریه 2016 رقم 49 واحد بود، سنگ‌آهن 48.65 دلار بود.

علاوه بر قدرت نسبی بخش تولید چین، عوامل دیگری نیز وجود دارند که قیمت سنگ‌آهن را افزایش می‌دهند، اما برخی از این عوامل نیز مانند زیرساخت‌ها و هزینه‌های ساخت‌وساز نسبتاً نزولی به نظر می‌رسند.

موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین در هفته منتهی به 29 آوریل از 148.6 میلیون تن بود در حالی در هفته قبل به 149 میلیون تن رسیده بود. در حالی که این میزان نسبت به اوج 160.95 میلیون تنی سال 2022 در اواسط فوریه کاهش یافته است، اما بسیار بالاتر از 133.1 میلیون تن در همان هفته در سال 2021 و 117.95 میلیون تن در پایان آوریل 2020 است.

سطح بالای فعلی نشان می‌دهد که کارخانه‌های فولاد انگیزه کمی برای خرید سنگ‌آهن اضافی خواهند داشت، به‌خصوص با توجه به قیمت‌های بالای سنگ‌آهن. در عوض، آن‌ها ممکن است تمایل داشته باشند که به جای اینکه در انتظار محرکی که هنوز ارائه نشده است، روی کاهش قیمت‌ها مطابق با فعالیت ضعیف فعلی شرط بندی کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors