جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عوارض صادراتی 250 هزار نیرو را بیکار می‌کند/ پای منافع عده‌ای خاص در میان است؟

طبق مصوبه اخذ عوارض صادراتی در حال حاضر شمش با 17 درصد بالاترین نرخ عوارض صادراتی را دارد درحالی که  بالاترین درصد عوارض باید بر روی آهن اسفنجی بعنوان ماده اولیه و مواد خام شمش باشد که ستاد تنظیم بازار عوارض آهن اسفنجی را فقط 11 درصد تعیین کرده است که این نرخ باید 17درصد و یا حتی بیشتر باشد.

عضوهیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: وضع عوارض بر محصولات معدنی و صنعتی کشور باعث ریزش اشتغال 250 هزار نیرو در صنعت فولاد خواهد شد.

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان افزود: اعمال عوارض صادراتی برمحصولات فولادی کاملا متضاد با منویات مقام معظم رهبری و شعار تولید است اما با این حال پس از فرمایشات ایشان، متاسفانه افرادی به منظور تامین منافع عده ای خاص به این صنعت وارد می شوند که تصمیمات و تاثیرات آنها باعث بر هم خوردن فضای کسب و کار بویژه صنعت فولاد می شود.

وی ادامه داد: حتی شکایت بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکلها به دیوان عدالت اداری به این تصمیم گیری‌ها نیز بی نتیجه است  و باید اذعان داشت که از زمان شکایت تا شش ماه پس از آن، دیوان عدالت اداری به آن رسیدگی خواهد کرد که عملا این عده خاص سود خود را کسب کرده‌اند.

این فعال صنعتی تصریح کرد: وضع عوارض، صادرات محصولات تولیدی ایران را به صفر می رساند و بازارهای جهانی و صادراتی را هم از ایران می گیرد. همچنین فرصت طلایی جنگ اوکراین را هم که می توانست به نفع ایران رقم بزند دو دستی به تقدیم رقبا می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه اخذ عوارض صادراتی در حال حاضر شمش با 17 درصد بالاترین نرخ عوارض صادراتی را دارد درحالی که  بالاترین درصد عوارض باید بر روی آهن اسفنجی بعنوان ماده اولیه و مواد خام شمش باشد که ستاد تنظیم بازار عوارض آهن اسفنجی را فقط 11 درصد تعیین کرده است که این نرخ باید 17درصد و یا حتی بیشتر باشد.

عضوهیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران ادامه داد: طبق آمارهای رسمی در سال 1399 حدود 12 میلیون تن شمش و بیلت به بازارهای صادراتی فروخته شده است در حالیکه باید شرایط فروش محصولات فولادی از شمش و بیلت به محصولات نهایی تغییر  180 درجه ای داشته باشد و بجای فروش 12 میلیون تن بیلت 12 میلیون تن محصول نهایی به فروش برسد وفقط دو میلیون تن مواد خام صادر شود.

رضوی نیک تصریح کرد: با صادرات 12 میلیون تن محصولات نهایی فولادی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در مواد اولیه و خام ، برای 250 هزار نفر هم شغل ایجاد خواهد شد و صادرات محصولات نهایی به حفظ اشتغال کمک خواهد کرد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors