جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ذخایر فولاد چین به بالاترین حد در 13 ماه گذشته رسید

تقاضای فولاد ممکن است در ماه مه دوباره افزایش یابد و از کاهش شدید قیمت فولاد جلوگیری کند. برخی دیگر گفتند که بهبود بخش‌های ساخت‌وساز و تولید چین احتمالاً در ماه مه و ژوئن کندتر خواهد بود زیرا اقدامات قرنطینه این کشور به این زودی لغو نمی‌شود.

فولاد چین

ذخایر فولاد چین در 20 آوریل به بالاترین حد خود در 13 ماه گذشته رسید، زیرا با وجود تقاضای ضعیف به علت شیوع مجدد کرونا تولید فولاد این کشور به طور پیوسته به رشد خود ادامه داد.
برخی منابع گفتند زمانی که شیوع کووید 19 به شدت مهار شده باشد، تقاضا می‌تواند بازگردد و با مازاد عرضه مقابله شود، در حالی که برخی دیگر معتقدند که بازگشت تقاضا کم و کوتاه‌مدت خواهد بود مگر اینکه محرک قوی‌تری معرفی شود.
داده‌های انجمن آهن و فولاد چین در 27 آوریل نشان داد که تولید روزانه فولاد خام چین از اوایل آوریل 0.4 درصد افزایش یافته و به 2.889 میلیون تن در روز طی 11 تا 20 آوریل رسیده است.
میانگین تولید فولاد خام چین در 20 روز اول آوریل 2.882 میلیون تن در روز بود که 1.2 درصد نسبت به سطح تولید روزانه مارس افزایش داشت.
موجودی‌های فولاد تمام‌شده در کارخانه‌های فولاد و بازارهای نقدی نسبت به 10 آوریل 3 درصد و نسبت به سال قبل 8.4 درصد افزایش یافت و در 20 آوریل به 33.01 میلیون تن رسید.
به گفته منابع مطلع، انتظار می‌رود تولید فولاد خام چین از اواخر آوریل تا اوایل ماه مه مشابه 15 روز اول آوریل باشد، زیرا تقاضای ضعیف فولاد و اختلالات لجستیکی در بیشتر بخش‌های این کشور رشد تولید را محدود می‌کند.
اختلالات زنجیره تأمین ضرری را بر مصرف‌کنندگان نهایی فولاد در بخش‌های ساخت‌وساز و تولید وارد کرده و باعث افزایش مازاد عرضه شده است.
طبق گزارش S&P Global Commodity Insights، در همین حال، قیمت‌های داخلی فولاد چین به دلیل مازاد عرضه کاهش یافته است و قیمت میلگرد در پکن حدود 6 درصد کاهش یافته است.
برخی منابع گفتند که تقاضای فولاد ممکن است در ماه مه دوباره افزایش یابد و از کاهش شدید قیمت فولاد جلوگیری کند. برخی دیگر گفتند که بهبود بخش‌های ساخت‌وساز و تولید چین احتمالاً در ماه مه و ژوئن کندتر خواهد بود زیرا اقدامات قرنطینه این کشور به این زودی لغو نمی‌شود.
تقاضای داخلی فولاد چین همچنان در صورت عدم احیای مجدد کرونا به دلیل ضعف بخش املاک کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors