جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه جریان نقدینگی، عامل اصلی رشد بازار سرمایه

مهم‌ترین مسئله‌ای که در بازار وجود دارد، افزایش معاملات و همچنین، خارج نشدن نقدینگی از بازار است که در صورت تداوم ورود نقدینگی از سوی سهامداران حقوقی می‌توان این انتظار را داشت که دوباره روند بورس به حالت مثبت تغییر کند و روند صعودی بازار ادامه داشته باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شاخص کل تمایل به رشد دارد، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند عامل رشد شاخص کل و رشد بازار باشد، ادامه جریان نقدینگی حقیقی در بازار است.
به گزارش فولادبان، این هفته، هفته چندان پرحاشیه‌ای از نظر سیاست نبود و بیشتر تغییر و تحولات و حواشی بیشتر حول محور اعمال عوارض صادراتی صنایع معدنی توسط وزارت صمت شکل گرفته بود چراکه برخی از فعالان به دنبال لغو و یا اصلاح این عوارض بودند و وزارت صمت نیز در به عمل رساندن آن مصر بود. از طرفی، وضعیت نرخ دلار در بازار آزاد هم پرنوسان بود و فعالان گوشه چشمی هم به این ارز داشتند که در نهایت نسبت به هفته گذشته پایین‌تر آمد، اما به طور کلی، وضعیت بورس نسبت به هفته قبل متعادل‌تر و مثبت بود.
در جریان معاملات این هفته، شاخص کل با رشد 3.9 درصدی نسبت به هفته گذشته 58 هزار و 90 واحد بالاتر آمد و به یک میلیون و 512 هزار و 219 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز افزایشی 4.8 درصدی در این هفته داشت و در ارتفاع 401 هزار و 430 واحد قرار گرفت و به این ترتیب، دو نماگر اصلی بورس وارد کانال‌ها جدیدی شدند. نماگر گروه فلزات اساسی نیز در طول معاملات این هفته 1.9 درصد رشد داشت و رقم یک میلیون و 156 هزار و 324 واحد را نشان داد.
پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فولادبان در رابطه با معاملات این هفته گفت: شاخص کل بورس در سال جاری میل به افزایش دارد چراکه در دو سال اخیر اصلاحات زیادی را تجربه کرده است. به هر حال، در فصل مجامع هستیم و استقبال مردم از DPSها و سودهای احتمالی زیاد است بنابراین انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت روند افزایشی را در بازار سرمایه مشاهده کنیم.
وی همچنین تأکید کرد: آغاز فصل مجامع و سودهای تقسیمی به این معنا نیست که هیچ روزی در بازار منفی پیش نرود زیرا ذات بازار نوسان است، اما این روندها در کنار هم قرار خواهد گرفت و عواملی مانند خبرهای خوش برجام، سودآوری شرکت‌های بزرگ، افزیش قیمت سهام لیدر بازار مثل «فولاد»، «شپنا» و «شستا» می‌تواند مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس دلگرم کند.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در بازار وجود دارد، افزایش معاملات و همچنین، خارج نشدن نقدینگی از بازار است که در صورت تداوم ورود نقدینگی از سوی سهامداران حقوقی می‌توان این انتظار را داشت که دوباره روند بورس به حالت مثبت تغییر کند و روند صعودی بازار ادامه داشته باشد.
نوروزی  گفت: شاخص کل قابل اتکا نیست و باور دارم عملکرد کلی بورس روی شاخص کل لحاظ نمی‌شود. تمام پرتفوی‌ها طی چند ماه آینده به سودآوری نمی‌رسند و نمادهایی که ۹۰ درصد اصلاح داشتند، مسیر زیادی برای برای جبران زیان دارند، اما می‌توان گفت در صورت منتشر نشدن خبر خاصی بازار در هفته آینده نیز متعادل پیش خواهد رفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors