جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روز سبزی دیگر برای بورس/ شاخص به 1.5 میلیون واحد رسید

شاخص کل بورس مانند روزهای گذشته هفته باز هم رشد کرد تا وضعیت بازار سرمایه همچنان سبز باقی بماند و کانال 1.5 میلیون واحد برای این شاخص باز شود.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سهام امروز هم مانند دو روز گذشته در هفته رشد کرد تا وضعیت بازار سبز بماند و سهم‌ها وضعیت بهتری داشته باشند، اما شاخص با رشد خوب امروز خود توانست به کانال 1.5 میلیون واحدی نیز وارد شود. کارشناسان بورس معتقدند علت اصلی رشد شاخص در این روزها رشد تورم است و به هیمن دلیل است که حجم معاملات به ویژه در خرید سهم‌ها بیشتر شده است.

شاخص کل در جریان معاملات امروز روند خوبی را طی کرد و با رشد 26 هزار و 661 واحدی، به یک میلیون و 501 هزار و 720 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز وضعیتی مشابه نماگر اصلی بورس را تجربه کرد و به واسطه تقاضای خوبی که از همه سهم‌ها در بازار وجود داشت، 6 هزار و 788 واحد رشد کرد تا رقم 397 هزار و 775 واحد را نشان دهد. شاخص فلزات اساسی هم با افزایش 9 هزار و 544 واحدی توانست در ارتفاع یک میلیون و 152 هزار و 870 واحد بایستد.

نمادهای «شستا»، «خساپا»، «شتران»، «خودرو»، «خگستر»، «شبندر» و «خبهمن» پرتراکنش‌ترین نمادهایی بودند که در معاملات امروز خرید و فروش شدند. نمادهای «شستا»، «پارسان»، «تاپیکو»، «فارس»، «نوری»، «شپدیس» و «شبندر» نیز تأثیرگذارترین نمادها در شاخص بودند.

در بخش فولادی گروه فلزات اساسی، همه نمادها سبزپوش بودند و نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «کویر» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود داشتند. دو نماد معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» معاملاتی متعادل را تجربه کرند، اما تقاضای «کچاد» نسبت به دیروز بالاتر بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors