جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات نیازمند حمایت است/ بازار؛ همچنان منتظر کشف قیمت واقعی

تحریم‌های مالی اعمال شده بر روسیه و توقف صادرات اوکراین موجب افزایش قیمت‌ها شده و فرصتی برای سایر کشورها از جمله ایران ایجاد شده است تا سهم خود از بازار صادرات را افزایش دهد. در صورتی که ریسک محدودیت‌های تأمین انرژی برطرف شود و دولت به منظور تسهیل و حمایت از تولید و صادرات محصول نهایی در زنجیره فولاد (نه مواد اولیه) تصمیمات اجرایی و به موقعی را اتخاذ نماید، از نظر پتانسیل‌های داخلی توانایی افزایش مقدار تولید و افزایش سهم از بازار صادرات منطقه وجود دارد.

صادرات نیازمند حمایت است/ بازار؛ همچنان منتظر کشف قیمت واقعی عینک فولادی فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین فرصتی مناسب برای استفاده از پتانسیل‌های صادرات فولاد کشور است، گفت: دولت باید تصمیمات اجرایی و به موقعی را برای حمایت از تولید و صادرات اتخاذ کند.

امید ظفر در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت قیمت فولاد و محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد افزود: خارج از بحث بازار مصرف با توجه به مجموع موارد و با توجه به دستورالعمل های متعدد قبلی و جاری بورسی )دامنه مثبت 3 درصد و فاصله ۸ درصدی قیمت میلگرد و شمش و …) به نظر می‌رسد بازار داخلی مقاطع فولادی در ماه‌های نخست سال جاری هنوز هم منتظر کشف کانال‌های قیمتی جدی است.

وی تصریح کرد: این در حالیست که مدیریت دستوری بازار فولاد و توزیع ناعادلانه سود در انتهای زنجیره قابل تداوم نخواهد بود. همانطور که شاهد هستیم بارهای ارزان قیمت موجود در دست تجار و انبارها در حال اتمام است و محصولات گران قیمت جایگزین آن می‌شود و بازار مصرف نیز به اعداد بالا مقاومت نشان می‌دهد. احتمالا تا اواخر فروردین سال ۱۴۰۱ بازار مصرف است که تعیین‌کننده سمت و سوی بازار خواهد بود و ادامه این روند برای شرکت‌های تولیدکننده پایین دستی فولاد قابل تداوم نخواهد بود.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به اینکه وضعیت بازار داخلی فولاد بیشتر بستگی به روند مذاکرات هسته‌ای در وین دارد، درباره وضعیت فولاد ایران در جهان گفت: جنگ در اوکراین بحران انسانی بزرگی است که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است و شوک جدیدی در اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. از طرفی، روسیه و اوکراین به عنوان تأمین‌کنندگان اصلی تأثیر مهمی در بازار فولاد جهانی خصوصا بازار منطقه دارند.

ظفر اضافه کرد: تحریم‌های مالی اعمال شده بر روسیه و توقف صادرات اوکراین موجب افزایش قیمت‌ها شده و فرصتی برای سایر کشورها از جمله ایران ایجاد شده است تا سهم خود از بازار صادرات را افزایش دهد. در صورتی که ریسک محدودیت‌های تأمین انرژی برطرف شود و دولت به منظور تسهیل و حمایت از تولید و صادرات محصول نهایی در زنجیره فولاد (نه مواد اولیه) تصمیمات اجرایی و به موقعی را اتخاذ نماید، از نظر پتانسیل‌های داخلی توانایی افزایش مقدار تولید و افزایش سهم از بازار صادرات منطقه وجود دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors