جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اولین سقوط شاخص در سال 1401

شاخص کل بورس اوراق بهادار اولین ریزش نسبتا شدید خود در سال جدید را تجربه کرد و وضعیت بازار قرمز شد.

به گزارش فولادبان، در یک روز مانده به آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار در سال 1401، سقوطی نسبتا سنگین را تجربه کرد و وضعیت بازار به حالت قرمز درآمد چراکه اکثر معاملات بیشتر به سمت عرضه تمایل داشتند تا تقاضا. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که تعیین عوارض بالای صادرات برای محصولات فولادی باعث این حرکت منفی در بازار شده است.

به هر حال، شاخص کل تا پایان معاملات امروز به واسطه فشار فروشی که در سهم‌ها ایجاد شده بود، 33 هزار و 522 واحد ریزش داشت و در نقطه یک میلیون و 445 هزار و 970 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز همانند نماگر اصلی بورس 6 هزار و 745 واحد افت داشت و در نهایت، به 380 هزار و 295 واحد رسید. گروه فلزات اساسی بر خلاف فلزات گرانبها و اساسی جهان، وضعیتی بد را پشت سر گذاشت و با ریزش 40 هزار و 231 واحد، رقم یک میلیون و 126 هزار و 978 واحدی را نشان داد.

در طول معاملات امروز، نمادهای «شستا»، «وساپا»، «فولاد»، «خبهمن»، «شتران»، «ورنا» و «شبندر» فهرست نمادهای پرتراکنش را تشکیل دادند و نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «فارس»، «ومعادن»، «شبندر» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در شاخص گذاشتند.

نمادهای فولادی بیشترین عرضه را به دنبال تخصیص عوارض سنگین صادراتی تجربه کردند و در این میان، نماهای «ذوب»، «فولاد» و «کاوه» بالاترین میزان افت قیمت را در سهام خود داشتند. نمادهای معدنی صنعت فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» نیز در این وضعیت بد سهم خود را داشتند و معاملات را قرمز به پایان رساندند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors