جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 18 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مشورت با فعالان و متخصصان؛ بهترین راه برای برقراری تعادل قیمت در زنجیره فولاد

وزارت صمت برای اینکه بتواند به صورت معقول قیمت‌ها را متعادل کند بهتر است از انجمن‌های فعال در زنجیره فولاد نمایندگانی را دور هم جمع کند تا با احتساب قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان و همچنین، سود معقول برای هر تولیدکننده، قیمتی را برای محصولات در نظر بگیرد.

مشورت با فعالان و متخصصان؛ بهترین راه برای برقراری تعادل قیمت در زنجیره فولاد عینک فولادی فولاد

مدیرعامل آذر فولاد امین با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت محصولات در زنجیره فولاد از حالت تعادل خارج شده و با قیمت‌های جهانی مطابقت ندارد، گفت: وزارت صمت برای کنترل بهتر قیمت‌ها باید با نمایندگان هر انجمن فعال در زنجیره فولاد مشورت بگیرد.

حسین نایب درختان در گفتگو با فولادبان در رابطه با افزایش قیمت مواد اولیه و محصولات فولادی در بازار داخل کشور افزود: برای اینکه بتوانیم درباره افزایش قیمت‌های حال حاضر بازار فولاد صحبت کنیم، ابتدا باید این قیمت‌ها را با قیمت‌های جهانی مقایسه کنیم که اگر از آن میزان بالاتر باشند، واضح است که برخی از رانت‌خواران وجود دارند که به نوعی روی قیمت محصولات در زنجیره فولاد تأثیر می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سالانه حامل‌های انرژی برای صنایع و همچنین افزایش حقوق کارگران روی نرخ فولاد چندان تأثیرگذار نیست، گفت: قیمت محصولات در هفته جاری، با افزایش چشمگیری در بورس کالا روبه‌رو شد، اما جای سؤال دارد که از هفته گذشته چه اتفاقی افتاده است که این قیمت‌ها به طور ناگهانی افزایش پیدا کرده‌اند؟

مدیرعامل آذر فولاد امین همچنین تصریح کرد: اگر مسئولان و دست‌اندرکاران بورس کالا مشخص کنند که تغییر قیمت‌ها با چه ضوابطی در بورس کالا صورت می‌گیرد، دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار نیز هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف‌کنندگان نهایی مشخص خواهد شد.

نایب درختان درباره انتظار از مسئولان کشور گفت: یکی از اقداماتی که مسئولان کشور می‌توانند برای برقراری تعادل در قیمت محصولات فولادی انجام دهند این است که مواد اولیه از جمله سنگ آهن، آهن اسفنجی و شمش به صورت سهمیه‌ای بین تولیدکنندگان تقسیم شود؛ به این ترتیب، به لیل رقابتی که بین واحدهای پرتعداد تولید مقاطع طویل وجود دارد، قیمت‌ها نیز کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: بهترین راه برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها از سوی دولت این است که مسئولان به جای فشار آوردن به تنها یک حلقه زنجیره، همه تولیدکنندگان را مجاب به عرضه متعادل با تقاضا در بورس کالا (نه به صورت مهندسی شده) کند تا به این صورت عرضه و تقاضا باعث تعدیل قیمت‌ها شود، اما نقطه مقابل این روش‌ها آزاد گذاشتن بازار است زیرا بازار فولاد به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که بازار خودرو دچار آن شده است و تنها عده‌ای با رانت قیمت‌ها را در دست خواهند گرفت.

مدیرعامل آذر فولاد امین تأکید کرد: وزارت صمت برای اینکه بتواند به صورت معقول قیمت‌ها را متعادل کند بهتر است از انجمن‌های فعال در زنجیره فولاد نمایندگانی را دور هم جمع کند تا با احتساب قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان و همچنین، سود معقول برای هر تولیدکننده، قیمتی را برای محصولات در نظر بگیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors