جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وضعیت قرمز بورس و واگرایی دو شاخص اصلی این بازار

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته با افتی اندک، در خلاف جهت شاخص کل هم‌وزن بازار حرکت کرد.

به گزارش فولادبان، در حالی که اکثر روزهای هفته بازار روندی مثبت و رو به رشد داشت، امروز شاخص کل نزول کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته، در خلاف جهت همتای خود حرکت کرد. بسیاری از کارشناسان، علت اصلی این افت شاخص را افزایش عرضه سهام بخاطر دور کردن سرمایه از ریسک آخر هفته می‌دانند و برخی نیز معتقدند که بازار هنوز به تصمیمات سازمان بورس و همچنین دولت بی‌اعتماد هستند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا پایان معاملات امروز 7 هزار و 677 واحد افت کرد و این شاخص در زمان بسته شدن معاملات، رقم یک میلیون و 463 هزار و 760 واحد را نشان داد، اما شاخص کل هم‌وزن در خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد و با افزایش یک‌هزار و 539 واحدی، به 377 هزار و 368 واحد رسید. فلزات اساسی فشار زیاد فروش را تجربه کردند و شاخص این گروه با افت 13 هزار و 401 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 160 هزار و 698 واحد قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز، «خودرو»، «خساپا»، «خگستر»، «شپنا»، «شتران»، «شبندر» و «وبملت» بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «فولاد»، «شتران»، «فملی»، «شبندر»، «خودرو»، «وبملت» و «فخوز» نیز بیشترین تأثیر را روی روند حرکتی شاخص کل گذاشتند.

اکثر نمادهای فولادی فشار فروش را حس کردند، اما سه نماد «فپنتا»، «فجر»، «فسازان» و «فنورد» رشد قیمت خوبی داشتند. در مقابل، «فخاس»، «فخوز» و «فولاد» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. نمادهای «کچاد» و «کگل» نسبت به دیگر نمادهای فولادی، معاملات متعادل‌تری را پشت سر گذاشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors