تقاضا نیست اما قیمتها تصاعدی است/ همه بازارها متاثر از تنش روسیه و اوکراین وارد مدار صعود قیمت شدند

پیش از تنش روسیه و اوکراین  اگر تقاضا کاهشی می شد، قیمت نیز کاهش می یافت اما در حال حاضر بازار در شرایطی قرار گرفته است که با وجود نبود تقاضا، معاملات و خرید و فروش ها بین واحدهای صنفی با قیمت های افزایشی انجام می شود و قیمت ها نیز روند افزایشی دارد.ر

یک فعال بازار آهن و فولاد گفت: توقف روند افزایشی قیمت محصولات فولادی قابل پیش بینی نیست و علت آن جو روانی بر بازار داخلی است، در حال حاضر با وجود نبود تقاضا، فعالان و واحدهای صنفی معاملاتشان را انجام می‌دهند و روند  قیمت‌ها هم تصاعدی است.

احمد خان بابایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش قیمت آهن آلات و محصولات فولادی در بازار داخلی افزود: علت افزایش قیمت محصولات فولادی چه در داخل و چه بازارهای جهانی، جنگ روسیه و اوکراین است و با توجه به شرایط موجود، توقف جنگ بعید به نظر می‌رسد و پیش بینی می‌شود روند افزایشی قیمت ها در این بازار ادامه یابد.

وی ادامه داد: جو روانی حاکم بر بازار داخلی در ایام نوروز افزایشی بود به گونه‌ای که حتی در تعطیلات دوهفته‌ای فروردین، قیمت میلگرد با وجود نبود تقاضا و یا حتی صورت خرید، 300 تومان در مقایسه با قبل از تعطیلات افزایش یافت.

این فعال بازار آهن تصریح کرد: واکنش بازارهای جهانی در دو هفته اخیر نیز افزایشی بود به طوریکه قیمت شمش چین در حدود سه دلار در هر تن در بازارهای جهانی افزایش داشت.

خان بابایی گفت: با آغاز اولین هفته کاری پس از تعطیلات نوروز امیدواریم در بازار ثبات نسبی برقرار شود اما پیش بینی فعالان اقتصادی با توجه به جو روانی موجود در بازار افزایش قیمت است مگر اینکه اتفاق سیاسی خاصی مانند توافق برجام و یا پایان جنگ مانع از رشد قیمت ها شود.

وی افزود: پیش از تنش روسیه و اوکراین  اگر تقاضا کاهشی می شد، قیمت نیز کاهش می یافت اما در حال حاضر بازار در شرایطی قرار گرفته است که با وجود نبود تقاضا، معاملات و خرید و فروش ها بین واحدهای صنفی با قیمت های افزایشی انجام می شود و قیمت ها نیز روند افزایشی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *