جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 13 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

توقف فعالیت های تولیدی و رشد قیمت در بازارهای صادراتی منطقه

قیمت ورق گرم اروپا در سه هفته گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است و قیمت‌ها در آمریکای شمالی و چین نیز افزایش یافته است.

روسیه قصد دارد از اول آگوست عوارض صادرات فولاد و فلزات اساسی وضع کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: درگیری بین روسیه و اوکراین که صادرکنندگان محصولات فولادی هستند، اگر برای مدت طولانی ادامه یابد، تأثیر زیادی بر تقاضا ، روند صعودی قیمت ها و تجارت جهانی فولاد خواهد گذاشت.

علی جبل عاملی درگفتگو با فولادبان افزود: قیمت‌ محصولات فولادی در کوتاه‌مدت به افزایش خود ادامه دهد اما پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها به علت اختلال در بخش عرضه افزایش یابد و حل این مشکل مدت زیادی طول خواهد کشید ، قیمت ورق گرم اروپا در سه هفته گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است و قیمت‌ها در آمریکای شمالی و چین نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دو کشور روسیه و اوکراین از تولید کنندگان اصلی فلزاتی چون نیکل، مس و آهن ، نئون، پالادیوم و پلاتین در جهان هستند و با توقف تولید و صادرات این محصولات در بازارهای جهانی قیمت این محصولات روند افزایشی داشته اند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد:روسیه و اوکراین یکی از صادر کنندگان اصلی منگنز و سنگ آهن هستند وجنگ می تواند روند حمل و نقل و تامین مواد اولیه را بخصوص برای فولاد سازانی مانند هند و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا با مشکل مواجه کند، لذا در صورت تداوم درگیری ها، کاهش واردات مواد اولیه و اختلال مداوم در آن، سطح قیمت زنجیره فولاد را افزایش زیادی خواهد داد.

جبل عاملی با اشاره به توقف صادرات مواد اولیه تصریح کرد: ترکیه ۷۰ درصد چدن خود را از دو کشور اوکراین و روسیه که در حال حاضر درگیر جنگ هستند، وارد می‌کرد و زنجیره تأمین به دلیل بحران دو کشور، مختل شده و وقفه طولانی در تامین مواد اولیه و عرضه چدن موجب توقف فعالیت تاسیسات ریخته‌گری و کاهش تولید خواهد شد.

وی گفت: طبیعتاً جنگ در اوکراین تهدیدی برای زنجیره تامین کالا وانرژی محسوب می‌شود هرچند این کشورها سهم چندانی از واردات محصولات از غرب ندارند ، اما تامین کنندگان اصلی مواد خام و انرژی برای بسیاری از زنجیره های تامین هستند لذا بحران یک ماهه اخیر آسیای میانه مشکلاتی را در حوزه انرژی، غذا، حمل و نقل، فلزات و تجهیزات الکترونیکی ایجاد خواهد کرد.

روسیه پنجمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است و اوکراین در رتبه چهاردهم قرار دارد و این دو در مجموع یک پنجم واردات به اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors