جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه صنعت فولاد در گرو تقویت زیرساخت‌ها/ به افق 1404 تولید فولاد می‌رسیم

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به اینکه می‌توانیم در سال 1404 به میزان تولید در نظر گرفته شده برسیم، گفت: افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور در ابتدا نیازمند زیرساخت قوی و اکتشاف معادن بیشتر در کشور است تا صنایع بتوانند بدون مشکل به تولید فولاد ادامه دهند.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با توانایی رسیدن ظرفیت تولید فولاد به چشم‌انداز 1404 گفت: یکی از چالش‌هایی که در سال 1400 با آن روبه‌رو شدیم، نگرانی درباره رسیدن میزان تولید به افق 1404 بود که به نظر می‌رسد صنعت فولاد ما توانایی رسیدن به این میزان تولید را دارد زیرا در حال حاضر، ظرفیت اسمی کشور حدود 43 میلیون تن است و بهره‌برداری سال جاری حدود 30 میلیون تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه امید ما به حفظ رتبه دهم تولید فولاد در جهان است، تصریح کرد: نبودن زیرساخت‌های مهم کشور باعث شده است که برخی از ظرفیت‌های تولید فولاد کشور بهره‌برداری نشود که نقش حاکمیت در این مسیر می‌توانست بسیار تأثیرگذار باشد و باید بیشتر از بخش خصوصی تولید حمایت کرد چراکه این کار اتفاقات خوبی را در صنعت فولاد رقم خواهد زد.

این فعال صنت فولاد افزود: ما بها دادن به بنگاه‌های اقتصادی را در مواردی مانند انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشور مشاهده کردیم و بعد از این مسئله بود که وزارت نیرو حاضر شد در این کار سهیم شود بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت در مواردی که کار به بنگاه‌های اقتصادی کشور سپرده شده و همچنین از ظرفیت کارشناسی کشور به خوبی بهره گرفته شده است، نتیجه بهتری کسب کرده‌ایم، اما در مواردی مانند توسعه زیرساخت‌ها مشاهده کردیم که حاکمیت موفق عمل نکرد.

هوشمند درباره وضعیت انرژی مصرفی کارخانه‌های تولیدی گفت: در زمینه برق، تصمیم‌های از پیش گرفته شده باعث شد تا کارخانه‌ها برای تأمین آب مورد نیاز خود، مشکلی نداشته باشند؛ در زمینه برق، کنسرسیوم بین شرکت‌های فولادی بزرگ کشور برگزار شد و در نتیجه آن، از تأسیس یک نیروگاه جدید خبر داده شد و حتی سرمایه‌گذاری خاصی روی مصرف انرژی خورشیدی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گاز یک انرژی است که حاکمیت باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کند، افزود: در کنار بحث انرژی صنایع، در زمینه حمل و نقل و بخش ریلی کشور نسبت به سایر نقاط جهان عقب هستیم که باید سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت نیز هدایت شوند، ولی به نظر می‌رسد که با کمک بخش خصوصی تولید در سال 1404، به ظرفیت تولید در نظر گرفته شده خواهیم رسید.

این فعال صنعت فولاد تأکید کرد: رسیدن به افق 1404 نباید نادیده گرفته شود، اما تأمین مواد اولیه و اکتشاف باید نسبت به سال‌های قبل تقویت شود و با همتی که فعالان این حوزه دارند، امیدواریم که بتوانیم به منابع مناسب برسیم و نیاز منابع اولیه توسعه فولاد نیز رقم بخورد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors