جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 فروردین 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

کشورهای اروپایی در راه سرمایه گذاری صنایع معدنی ایران

مدیر توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو گفت ‌: محدودیت های مالی و بانکی ایران در بازارهای جهانی ، مانع از سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در بازار ایران شده است.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان درباره سرمایه گذاری خارجی در بخش معدنی ایران تصریح کرد: ایران پیشنهادات تجاری زیادی از کشورهای اروپایی در زمینه بازار و صادرات محصولات فولادی دارد وحتی همکاری دوطرف نیز در بخش هایی آغاز شده است ولی پیشنهاد سرمایه گذاری هنوز محدود و اندک است.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه ای و بانکی اروپایی با توجه به محدودیت های مالی و بانکی ایران در بازارهای جهانی، محدودیت زیادی برای ورود به بازار ایران دارند ودرجه اعتباری ایران را برای سرمایه گذاری نمی شناسند.

مدیر توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو تصریح کرد: مذاکرات تجاری ایران با کشورهای اروپایی به نقاط خوبی رسیده است و امیدواریم ایران بتواند بخشی از کالاهای کامودیتی بازارهای اروپایی را به علت بحران روسیه و اوکراین تامین کند.

صباغ شوک تحولات روسیه را موقتی دانست و گفت: من فکر نمی کنم این شوک طولانی مدت باشد لذا سیاست ایران بر صادرات همه جانبه تمام محصولات فولادی نیست بلکه فقط بخشی از نیاز کشورهای اروپایی برای محصولات معدنی و صنایع معدنی تامین خواهد شد و صادرات حجیم ، تخلیه بازار داخل و آسیب به فعالیت های اقتصادی صنایع را در پی خواهد داشت.

وی افزود: درپی بحران روسیه و اوکراین قیمت محصولات معدنی در بازارهای جهانی تا 50 درصد افزایش یافت اما سیاست های دولت موجب شد شوک قیمتی محصولات فولادی به بازار داخل سرایت زیادی نداشته باشد و حتی روند افزایش قیمت تدریجی باشد.

مدیر توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو ادامه داد: دولت ها در ایران و کل دنیا تلاش می کنند روند تاثیر قیمت (افزایش یا کاهش ) در بازارهای کشورشان درمواجهه با بحران ها و تنش ها تدریجی باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند خودشان را با شرایط و موقعیت ها داخلی و جهانی تنظیم کنند زیرا شوک های قیمتی شدید موجب آسیب زیاد به صنایه و حتی ورشکسته شدن صنایع خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors