بانک آمریکا: خطر کسری در بازار سنگ‌آهن در سال 2022

تحلیلگران بانک آمریکا در یادداشتی اعلام کردند که اختلالات عرضه از سوی روسیه و اوکراین ممکن است بازار سنگ‌آهن را در سال 2022 با کسری مواجه کند.

به گزارش فولادبان، روسیه و اوکراین سالانه به ترتیب حدود 107 میلیون تن و 77 میلیون تن سنگ‌آهن تولید می‌کنند که 8 درصد از تولید جهانی را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که این دو کشور 4 درصد از منابع سنگ‌آهن در بازارهای جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

سهم روسیه و اوکراین در بازار جهانی در مقایسه با دو تولیدکننده بزرگ استرالیا و برزیل نسبتاً کم است. با این حال، این بدان معنا نیست که سنگ‌آهن از هرگونه اختلال مصون است.

تحلیلگران بانک آمریکا نوشتند: در واقع، با حرکت به سمت سال 2022، فرض اصلی ما فقط 5 میلیون تن مازاد بود، بنابراین، در اصل، یک بازار کم و بیش متعادل است. اما با احتمال بیشتر کاهش عرضه، سنگ‌آهن ممکن است امسال نیز با کمبود مواجه شود.

قیمت سنگ‌آهن نوسان داشته است و در پاییز سال گذشته 57 درصد کاهش یافت، قبل از اینکه بین نوامبر و فوریه 70 درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش Fastmarkets MB، سنگ‌آهن با عیار 62 درصدی آهن وارداتی به شمال چین در روز پنجشنبه به قیمت 157.20 دلار در هر تن تغییر یافت که نسبت به بسته شدن روز چهارشنبه 1 درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش بانک آمریکا، فضای بازار در کارخانه‌های فولاد چین بهبود یافته و تولید مجدداً بهبود یافته است زیرا دولت هدف‌گذاری کاهش کربن را برای این بخش کاهش داده است.

صادرات سنگ‌آهن از استرالیا و برزیل در حال افزایش است. با این حال، این اضافه‌ها حتی قبل از ضرر اوکراین/روسیه و کاهش 6 درصدی تولید فولاد در چین، برای سوق دادن بازار به سمت مازاد قاطع کافی نیست.

تجزیه و تحلیل بانک آمریکا با کنار هم گذاشتن همه اینها نشان می‌دهد که قیمت سنگ‌آهن در 150 دلار در هر تن در حال حاضر قابل توجیه است

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *