جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

واردات سنگ آهن در برنامه 1401 وزارت صمت/ تنش اوکراین و روسیه نباید بر زنجیره فولاد اثر بگذارد

از شهریور‌ ماه اتفاقات زیادی در اقتصاد افتاد و افزایش نرخ ارز و قطعی گاز صنایع باید منجر به افزایش قیمت کالاهای زنجیره فولاد می‌شد اما با نظارتی که اتفاق افتاد قیمت ورق، میلگرد و شمش نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بورس کالایی که اکنون فعالیت می‌کند با بورس کالای بهار 1400 متفاوت است گفت: قواعد بورس کالا و همچنین کشف قیمت در آن تغییر کرده و به سمت واقعی شدن رفته است.

سید رضا فاطمی امین در گفت و گو با فولادبان با اشاره به اینکه از شهریور ماه کنترل و نظارت قیمتها تشدید شد افزود: از شهریور‌ ماه اتفاقات زیادی در اقتصاد افتاد و افزایش نرخ ارز و قطعی گاز صنایع باید منجر به افزایش قیمت کالاهای زنجیره فولاد می‌شد اما با نظارتی که اتفاق افتاد قیمت ورق، میلگرد و شمش نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم داشت.

وی تاکید کرد: گاز صنایع در پاییز قطع شد، به طوریکه سهمیه گاز فولاد مبارکه اصفهان به یک چهارم تقلیل یافت اما با برنامه‌ریزی از این بحران عبور کردیم و دلیل اصلی هم کشف قیمت واقعی در بورس کالا بر اساس عرضه و تقاضا بود.

فاطمی امین به فعالان فولاد در بخش القایی اشاره کرد و گفت: بعضا مشاهده می‌شد صادر کننده اقدام به احداث یک کوره القایی می‌کرد و بر این باور بود که این کوره سود خوبی نصیب سرمایه گذار می‌کند، اما با واقعی شدن قیمت حاشیه سود هم واقعی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کوره القایی برای ذوب قراضه است ادامه داد: برای سال آینده برای آهن اسفنجی هم برنامه ریزی زیادی داریم که به زودی اعلام می‌شود. از سوی دیگر در حال واردات سنگ آهن برای سال 1401 هستیم.همچنین به سرمایه گذاران کوره القایی پیشنهاد داده‌ایم اگر در کشورهای عراق، سوریه و ارمنستان کوره ذوب القایی احداث کنند از سود بیشتری بهره‌مند می‌شوند به این دلیل که در این کشورها قراضه بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه بندی به طور کامل در فلزات برداشته شد تصریح کرد: پیشتر وضعیت به این صورت بود که فلزات سهمیه بندی بودند و باید در سامانه بهین یاب این کار انجام می‌شد اما این محدودیت برداشته باشد و کشف قیمت و مواردی از این قبیل به عهده عرضه و تقاضا گذاشته شد.

فاطمی امین تاکید کرد: اکنون وزارت صمت به دنبال برنامه‌ریزی برای کنترل قیمت زنجیره فولاد است و نمی‌گذاریم تنش اوکراین و روسیه به این بازار آسیب بزند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors