جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایجاد بازارهای جدید صادراتی همزمان با بحران اوکراین/تنش در آسیای میانه موقتی است

بحران اوکراین می‌تواند فرصت مناسبی برای فعالان صنعتی، تولیدکنندگان محصولات فولادی و فولادسازان  کشور برای شناسایی بازارهای جدید صادراتی باشد.

دبیرسندیکای لوله و پروفیل ایران گفت: بحران اوکراین می‌تواند فرصت مناسبی برای فعالان صنعتی، تولیدکنندگان محصولات فولادی و فولادسازان  کشور برای شناسایی بازارهای جدید صادراتی باشد.

آنوش رحام در گفتگو با فولادبان با اشاره به ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات فولادی ایران افزود: بحران روسیه و اوکراین موجب افزایش نرخ تقاضا برای محصولات و مقاطع فولادی ایران در بازارهای منطقه و جهانی شده است.

وی ادامه داد: بحران اوکراین هرچند در جامعه بین المللی بطور موقتی ایجاد شده و ممکن است بعد از مدتی محدودیت مرتفع شود اما به نظر می‌رسد شرایط ایجاد شده می‌تواند فرصت مناسبی برای فعالان صنعتی کشور و شناسایی بازارهای جدید صادراتی باشد لذا برای استفاده بهینه از این شرایط، باید به سرعت وارد مذاکره با کشورهای خریدار محصولات خود شویم و با شناسایی کمبودهای بازارهدف، توانمندی های خود را عملیاتی کنیم و در بازار رقابتی حضور خود را تداوم ببخشیم.

دبیرسندیکای لوله و پروفیل ایران تصریح کرد: ورود به بازارهای صادراتی نیازمند داشتن پیش نیازهای متعدد ازجمله لجستیک است که مهمترین پیش نیازلجستیکی، زیرساخت قوی حمل و نقل و سرعت تولید است.

رحام گفت: در زمانی که همسایگان قطر، این کشور را در منطقه خلیج فارس تحریم کردند با اینکه کشور ترکیه به لحاظ جغرافیایی دسترسی دورتری به بازار قطر داشت اما به علت دارا بودن زیرساخت، حمل و نقل و لجستیک قوی به سرعت وارد بازار قطر شد و کالاهای خود را روانه بازار هدف کرد و پس از آن نیز با ایجاد مزیت رقابتی، حضورش را در بازار قطر تثبیت کرد.

وی افزود: ایران در زمان تحریم قطر اما به دلیل نداشتن زیر ساخت لجستیک، زیرساخت حمل و نقل و بعضا مذاکرات نتوانست وارد بازار این کشور شود و پس از آن و در شرایط رقابتی هم نتوانست بازار قطر را حفظ کند.

این فعال صنعتی ادامه داد: ساخت بازار هدف صادراتی هر چند دشوار است و نیاز به چندین مولفه دارد اما جایگزینی بازارها زمانی ممکن خواهد بود که با تغییر شرایط و رفع محدودیت های خاص، حضور فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در ان بازار تداوم داشته باشد .

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors