جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دسترسی به کامودیتی‌ها سخت شد/ محصولات را ارزان صادر نکنید

تنش اوکراین و روسیه احتمال دارد باعث کاهش محصولات و کمبودهایی در بازار شود. به طوریکه اکنون زمزمه‌های آن از بازار به گوش می‌رسد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید کنندگان اکنون سردرگم هستند و صادرکنندگان نمی‌دانند باید کالا را صادر کنند و یا منتظر بهبود شرایط بمانند.  

دبیرسندیکای لوله و پروفیل ایران گفت: مهمترین تبعات جنگ اوکراین و روسیه در منطقه افزایش قیمتی در بازار کامودیتی‌هاست که اثرات آن به تدریج مشاهده می‌شود.

آنوش رحام در گفتگو با فولادبان افزود: دو کشور روسیه و اوکراین به ترتیب در بخش انرژی و مواد اولیه معادن نقش مهمی در جهان دارند و درگیری آنها باعث می‌شود توازن در این بخش‌ها به هم بریزد و همه بازارها را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: در بازار داخلی سطح قیمت محصولات فولادی هنوز به قیمت های بازارهای جهانی نرسیده و کالاها در ایران با قیمت بسیار پایین معامله می‌شود. به عنوان مثال برخی مقاطع صادراتی با قیمت 880 دلار صادر می‌شود در حالی که قیمت ورق در بازارهای جهانی از 1000 دلار هم عبور کرده است. این نرخ در بازار آسیای میانه (سی‌آی‌اس) 1000 دلار است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: افزایش قیمت بازارهای جهانی، اثرات جبران ناپذیری بر بازارهای داخلی می‌گذارد و دولت باید برنامه‌ای جامع برای کاهش اثرات این تنش‌ها تنظیم کند. هرچند اولویت دولت در شرایط حاضر تمرکز بر مذاکرات برجام است و بازارهای صادراتی و تنش ناشی از جنگ اولویت دوم قرار می‌گیرد.

رحام با اشاره به روابط و همکاری‌های مثبت ایران با روسیه افزود: روابط راهبردی ایران با یکی از کشورهای صادرکننده محصولات معدنی، تاثیری در مناسبات بین المللی ندارد و طبق بررسی مولفه‌های جهانی ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان درگیر تبعات جنگ، تنش ها و بحران‌های  اقتصادی و افزایش قیمت محصولات خواهد شد.

دبیرسندیکای لوله و پروفیل ایران ادامه داد: تنش اوکراین و روسیه احتمال دارد باعث کاهش محصولات و کمبودهایی در بازار شود. به طوریکه اکنون زمزمه‌های آن از بازار به گوش می‌رسد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید کنندگان اکنون سردرگم هستند و صادرکنندگان نمی‌دانند باید کالا را صادر کنند و یا منتظر بهبود شرایط بمانند.

رحام تصریح کرد: نبود چشم انداز برای بازار داخلی نوعی تزلزل و بی ثباتی برای معامله گران داخلی ایجاد کرده اما پیشنهاد می شود تولیدکنندگان و فروشندگان از فروش محصولات خود با قیمت پایین در بازارهای صادراتی خودداری کنند تا گرفتار موج  قیمتی نشوند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors