جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پلاتس: در شرایط تحریمی، اتکای صنعت فلزات روسیه به چین افزایش می‌یابد

 پنج مقصد برتر فولاد نیمه‌تمام روسیه کشورهای مکزیک، بلژیک، تایوان، ترکیه و قزاقستان بودند که حدود 70 درصد از کل صادرات آن را به خود اختصاص دادند. در همین حال، بر اساس داده‌های تجاری، پنج بازار برتر فولاد نهایی روسیه شامل ترکیه، قزاقستان، بلاروس، لهستان و ازبکستان هستند که حدود 47 درصد از کل صادرات آن را به خود اختصاص داده‌اند.

انتظار می‌رود صنعت فلزات روسیه پس از تحریم‌ها به دلیل تهاجم به اوکراین، به چین به عنوان بازار صادراتی متکی باشد.

به گزارش پلاتس، فولادساز روسی Severstal در 2 مارس گفت که به دنبال بازارهای جایگزین برای صادرات فولاد پس از مواجهه با چالش‌هایی با مشتریان اروپایی است.

چین یکی از خریداران عمده آلومینیوم، نیکل، مس و زغال‌سنگ متالورژی روسیه بوده است، اما تجارت فولاد بین این دو بسیار ناچیز بوده و به محصولات نیمه‌تمام محدودشده است.

روسیه که از نظر منابع طبیعی غنی است، سومین صادرکننده بزرگ زغال‌سنگ (حرارتی و کک سازی) و چهارمین صادرکننده بزرگ آلومینیوم در جهان است. همچنین سهم بازار مناسبی برای صادرات مس، فولاد و نیکل دارد.

منابع صنعتی گفتند در حالی که اخیراً تجارت فولاد بین روسیه و چین کم بوده است، فشار تحریم‌ها بر صادرات شمش روسیه می‌تواند به معنای ارسال بیشتر به چین باشد. با این حال، انتظار می‌رود که تغییر عرضه تا حدودی محدود باشد زیرا خود چین دارای ظرفیت عظیم فولادسازی 1.2 میلیارد تن در سال است.

در نیکل، زغال‌سنگ متالورژی، مس و آلومینیوم زمینه برای گسترش تجارت دو کشور وجود دارد، به‌ویژه با توجه به جاه‌طلبی‌های چین برای خودروهای الکتریکی، که نیاز به عرضه ثابت نیکل دارد. عرضه نیکل روسیه نیز برای چین به دلیل مشکلات عرضه اندونزی جذاب خواهد بود.

به گفته منابع، انتظار می‌رود که تأثیر تحریم‌ها بر هرگونه پرداخت تجاری بین روسیه و چین محدود بماند، زیرا چندین تجارت از قبل با پرداخت‌های یوان چین تسویه شده بودند.

فولاد

داده‌های تجاری نشان می‌دهد روسیه در سال گذشته 15.9 میلیون تن فولاد نیمه‌تمام و 16.8 میلیون تن فولاد نهایی صادر کرده است.

پنج مقصد برتر فولاد نیمه‌تمام روسیه کشورهای مکزیک، بلژیک، تایوان، ترکیه و قزاقستان بودند که حدود 70 درصد از کل صادرات آن را به خود اختصاص دادند. در همین حال، بر اساس داده‌های تجاری، پنج بازار برتر فولاد نهایی روسیه شامل ترکیه، قزاقستان، بلاروس، لهستان و ازبکستان هستند که حدود 47 درصد از کل صادرات آن را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته فعالان بازار، واردات فولاد نیمه‌تمام چین از روسیه در سال گذشته 0.8 میلیون تن بود، در حالی که واردات فولاد نهایی ناچیز بود.

نیکل

بر اساس داده‌های گمرک چین، واردات نیکل غیر آلیاژی خام چین از روسیه در سال 2021 به 44693 میلیون تن رسید که 20.3 درصد از کل واردات چین را تشکیل می‌دهد.

صادرات نیکل روسیه به چین بیشتر خواهد شد، زیرا جریان تجارت به مقاصد سنتی روسیه یعنی ایالات متحده و اتحادیه اروپا، ضربه خواهد خورد.

مس

داده‌های گمرک چین نشان داد که واردات مس تصفیه شده چین از روسیه در سال 2021 به 390442 میلیون تن رسید که 11.4 درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد.

بر اساس داده‌های گمرک چین، واردات کنسانتره مس چین از روسیه در سال 2021 به 428767 تن رسید که 1.8 درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد.

تقاضای چین پس از سال نو قمری به دلیل قیمت‌های بالای مس LME که قیمت 10,000 دلار در هر تن را شکست، مطابق انتظار افزایش نیافته است.

آلومینیوم

داده‌های گمرک چین نشان داد واردات اولیه آلومینیوم چین از روسیه در سال 2021 به 291036 میلیون تن رسید که 18.4 درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌داد.

بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم روسیه، Rusal به تنهایی 3.9 میلیون تن آلومینیوم در سال 2021 صادرات کرده است که بر اساس داده‌های شرکت، فروش به اتحادیه اروپا و ایالات متحده 49 درصد از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد.

زغال‌سنگ متالورژی

داده‌های بازرگانان چینی نشان داد که در سال 2021، روسیه حدود 30 میلیون تن زغال‌سنگ صادر کرد که چین تقریباً 30 درصد از محموله‌ها را به خود اختصاص داده است.

داده‌های حمل و نقل و توزیع زغال‌سنگ چین نشان داد که واردات زغال‌سنگ چین از روسیه در سال 2021 با 60 درصد افزایش در سال به 10.74 میلیون تن رسید.

وزارت انرژی روسیه قصد دارد تا مجموع صادرات زغال‌سنگ متالورژی و زغال‌سنگ حرارتی به چین را به 100 میلیون تن در سال در 3 تا 5 سال آینده برساند.

قیمت فولاد

موسسه S&P Global Commodity Insights در 7 مارس قیمت کویل نورد گرم با ضخامت 3 میلی‌متر، فوب چین، را 885 دلار در هر تن ارزیابی کرد که 11.6 درصد نسبت به 25 فوریه افزایش داشت.

فعال‌ترین قرارداد نیکل برای تحویل در آوریل در بورس آتی شانگهای در 7 مارس به 210,950 یوان در هر تن (33,410.62 دلار در هر تن) رسید که 12.7 درصد نسبت به مدت قبلی افزایش یافت.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors