جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 09 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توافق برجام، فرصتی برای توسعه تولید محصولات فولادی

تلاش فعالان صنعت فولاد پس از رفع تحریم و توافق برجام این است که صادرات محصولات نهایی را جایگزین  صادرات مواد اولیه کنند و قطعا با کاهش تحریم‌ها پس از توافق برجام فعالیت نوردکاران برای صادرات محصولات نهایی موثرتر و بیشتر خواهد شد. 

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: پس از توافق برجام و کاهش تحریم‌‎ها، روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها گسترده تر خواهد داشت و رشد تولید محصولات فولادی افزایش می‌یابد.

سید احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان افزود: با توجه به بحران اوکراین زمینه صادرات نفت ایران به جای گاز روسیه بیشتر فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد تولید محصولات فولادی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و تا پایان سال رشد تولید افزایش خواهد یافت اما رشد مورد نظر برای کشور هنوز محقق نشده است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: مجموع تولید امسال فولادسازان کشور در زنجیره فولاد حدود 10 میلیون بیلت و شمش بوده است که از این میزان حدود هفت میلیون صادرات مواد اولیه داشته‌ایم.

رضوی نیک گفت: با به توافق رسیدن کشورها در برجام و برداشتن تحریم‌ها روابط اقتصادی دیگر کشورها با ایران انعطاف بیشتری خواهد داشت و به تدریج با توجه به بحران اوکراین و کاهش صادرات گاز روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا، نفت ایران جایگزین گاز روسیه می‌شود و این می تواند مسیر ایران را برای رسیدن به اهداف صادراتی‌اش نزدیکتر کند.

وی افزود: تلاش فعالان صنعت فولاد پس از رفع تحریم و توافق برجام این است که صادرات محصولات نهایی را جایگزین  صادرات مواد اولیه کنند و قطعا با کاهش تحریم‌ها پس از توافق برجام فعالیت نوردکاران برای صادرات محصولات نهایی موثرتر و بیشتر خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors