جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تغییر رویکرد وزارت صمت برای واردات تجهیزات معدنی

وزارت صمت در چند ماه اخیر در زمینه واردات تجهیزات و ماشین آلات معادن کشور عملکرد بهتری داشته و مجوزهای بیشتری صادر کرده است. مجوزهای صادر شده در بخش‌هایی است که آن تجهیزات در داخل تولید نمی‌شود.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان اینکه محدودیت تجهیز ماشین آلات معدنی مانع توسعه این بخش شده است  گفت: بخشی از تقاضای معادن از طریق ماشین آلات داخل تامین می شود اما قراردادهای زیادی با شرکت های خارجی منعقد شده است.

امیرصباغ در گفتگو با فولادبان با اشاره به اظهارات وزیرصمت مبنی برحذف شرط عملکرد معادن برای واردات ماشین آلات افزود: وزارت صمت در چند ماه اخیر در زمینه واردات تجهیزات و ماشین آلات معادن کشور عملکرد بهتری داشته و مجوزهای بیشتری صادر کرده است. مجوزهای صادر شده در بخش‌هایی است که آن تجهیزات در داخل تولید نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وزیر صمت در اظهاراتی اخیرا اعلام کرده “صنعت نباید مانع توسعه صنعت باشد” به این معنا که از جامعه صنعتی کشور انتظار می‌رود تکمیل کننده زنجیره ارزش یکدیگر باشند و اگر صنعتی بخواهد به دیگر صنایع کمک کند باید دیگر شرکت‌های صنعتی از داخل وخارج پشتیبانی و حمایت شوند تا جامعه صنعتی کشور بتواند حداکثر بهره‌وری را از ظرفیت‌ها داشته باشد.

صباغ گفت: تامین تجهیزات و ماشین آلات معدنی و صنعتی قطعا به توسعه و پیشرفت معادن و استفاده حداکثری از مواد استخراجی  خواهد داشت. همچنین توسعه تجهیزات می‌تواند برداشت حداکثری ذخایر معدنی با حداقل هزینه را برای صنعتگران و معدنکاران فراهم کند که کمک شایانی به کاهش هزینه‌های تولید در زنجیره فولاد خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت کلان صنایع معدنی برعهده شرکت ایمیدور است و عموما وارد حوزه ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی نمی‌شود اما ایمیدرو تجربه بومی‌سازی فولاد خوزستان را مستند سازی می کند و آن تجربه را در اختیار دیگر شرکت‌های فولادی قرار می‌دهد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors