جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شروع جنگ و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی/ نوسان قیمت فولاد در جهان، بازار ایران را بر هم نمی‌زند

کاهش قیمت کامودیتی‌ها تاثیرچندانی بر بازار ایران نخواهد گذاشت اما در بازار منطقه افت شدیدی را باعث خواهد شد و در سایر کشورهای دنیا نیز با توجه به نیاز بازار جهانی و تامین مواد اولیه نیاز نسبی وجود خواهد داشت و افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: براساس تقسیمات قدرت‌های جهانی قرار بود روسیه با اوکراین به کریمه حمله نظامی داشته باشد، چین به تایوان حمله کند و امریکا با ایران در وین به توافق برسد و برجام احیا شود که در این بین ناتو به اکراین چراغ سبز حمایتی نشان داد، اما با حمله روسیه تمامی کشورهای عضو ناتو از پشتیبانی و حمایت اوکراین دست برداشتند و کی‌یف پایتخت این کشور در حال سقوط است.

سید احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه کاهش قیمت کامودیتی‌ها تاثیرچندانی بر بازار ایران نخواهد گذاشت افزود: دریای سیاه و بالتیک به‌عنوان یکی از شاخص های قیمت گذاری فولاد در جهان است. متال بولتن نیز در تحلیل های خود اغلب به شاخص قیمتی دریای سیاه اشاره دارد اما اوضاع متشنج حوزه دریای سیاه و بحران موجود در منطقه، کندی معاملات را به دنبال داشته است.

رضوی نیک گفت: چشم انداز نامطلوب دریای سیاه برای محصولات فولادی موجب شده است اغلب کشورهای تولید کننده محصولات فولادی خودشان دست به قیمت گذاری بزنند. به عنوان مثال ترکیه، چین و ایران هر کدام بر اساس نرخ کشورهای همسایه خود قیمت گذاری را انجام می‌دهند.

وی افزود: جنگ اوکراین قیمت فولاد در ایران را کاهش نمی‌دهد؛ به این دلیل که همواره قیمت محصولات فولادی ایران در مقایسه با قیمت های جهانی از کاهش نسبی برخوردار بوده و قیمت محصولات صادراتی ما به بهانه تحریم‌ها از قیمت های جهانی پایین تر معامله شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران ادامه داد: قیمت فولاد در بازارهای جهانی اگر600 یا 610 دلار باشد قیمت شمش  صادراتی ما طبق اسناد مالی بیشتر از 560 دلار به فروش نرفته است لذا به هر میزان که بازار کامودیتی‌ها پایین بیاید بازهم به قیمتی که ایران شمش خود را صادر می کند نخواهد رسید.

رضوی نیک تصریح کرد: کاهش قیمت کامودیتی‌ها تاثیرچندانی بر بازار ایران نخواهد گذاشت اما در بازار منطقه افت شدیدی را باعث خواهد شد و در سایر کشورهای دنیا نیز با توجه به نیاز بازار جهانی و تامین مواد اولیه نیاز نسبی وجود خواهد داشت و افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors