جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار شمش فولاد ایران راکد شد

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران 12 تا 15 دلار در هر تن در طول هفته کاهش یافت و به 590 دلار در هر تن در 23 فوریه رسید.

بازار شمش فولاد صادراتی ایران پس از دو هفته رشد در روز چهارشنبه 23 فوریه تا حدودی راکد شد.
به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، تضعیف در بازارهای جهانی، به‌ویژه در چین و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع عامل رکود بازار فولاد است.
در منطقه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، قیمت شمش با کاهش تقاضا از سوی مصر، که یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید مواد کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در ماه‌های اخیر بوده است، مواجه شد.
هفته گذشته، بانک مرکزی مصر مقرراتی را اعلام کرد که به تغییر کامل اعتبار اسنادی (LCs) برای انجام تجارت وارداتی نیاز دارد.
در ابتدا، 1 مارس به عنوان تاریخ شروع این تغییر اعلام شد، اما در اواخر هفته فعالان بازار گزارش دادند که در فوریه یا اواسط آوریل اجرا می‌شود.
علاوه بر این، تشدید مناقشه سیاسی بین روسیه و اوکراین در چند روز گذشته، پس از به رسمیت شناختن دو منطقه شرقی اوکراین از سوی روسیه به عنوان مناطق مستقل از دولت اوکراین، فشار بر بازار کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را افزایش داد.
مشتریان در نقاط مختلف جهان از لغو سفارش‌های قدیمی یا خودداری از انجام معاملات جدید برای مواد روسی یا اوکراینی خبرمید هند. مشکلات مربوط به تأمین مالی نیز یک مسئله بود. در همین حال، در چین، قیمت سنگ‌آهن در مقایسه با ابتدای ماه در بحبوحه ابهام در بخش فولاد کاهش یافته است.
ارزیابی قیمت روزانه Fastmarkets برای سنگ‌آهن با عیار 62 درصد 137 دلار در هر تن در 23 فوریه بود که 1.25 دلار در هر تن در روز افزایش داشت اما از ابتدای ماه 9.75 دلار در هر تن کاهش داشت.
یک منبع تجاری ایرانی گفت: برخی از خریداران در آسیا از سفارش شمش ایران خودداری کردند.
چندین منبع بازار، سفارش شمش ایرانی را از بازرگانان آسیا، به‌ویژه در تایلند، در محدوده 640 تا 650 دلار در هر تن cfr گزارش کردند. در ابتدا، فعالان بازار گفتند که قیمت‌های معامله‌گران به 670 تا 680 دلار در هر تن cfr رسید. اما بعداً شنیده شد که برخی از معاملات لغو شده است. درنتیجه کارخانجات ایرانی ترجیح دادند طی هفته گذشته از اعلام مناقصه جدید خودداری کنند. در بنادر جنوبی ایران نشانه‌هایی مبنی بر خرید شمش به قیمت 590 دلار به ازای هر تن فوب شنیده شد، اما هیچ تاجری علاقه‌ای به خرید در آن نشان نداد.
درنتیجه، ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران 12 تا 15 دلار در هر تن در طول هفته کاهش یافت و به 590 دلار در هر تن در 23 فوریه رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors