جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش 6.1 درصدی تولید جهانی فولاد خام در ژانویه

مجموع تولید در خاورمیانه از جمله ایران، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی 3.9 میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته 16.1 درصد افزایش داشت.

انجمن جهانی فولاد (Worldsteel) اعلام کرد که تولید جهانی فولاد خام در ژانویه 2022 با 6.1 درصد کاهش سالانه به 155 میلیون تن رسیده است.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، تولید فولاد در ماه ژانویه در آفریقا، کشورهای مشترک‌المنافع (CIS)، خاورمیانه و آمریکای شمالی افزایش داشت، اما بر اساس گزارش‌ها، در آسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکای جنوبی کاهش پیدا کرد.

در میان 10 کشور برتر تولیدکننده، هند، ایالات متحده، روسیه و ایران تولید فولاد خود را در این دوره افزایش دادند، در حالی که تولید فولاد در چین، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل کاهش یافت.

به نوشته Fastmarkets، چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان، در ژانویه 2022 تقریباً 81.7 میلیون تن فولاد تولید کرد که 11.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت که دلیل آن کاهش تولید در زمستان بنا به درخواست مقامات چینی بود.

هند با افزایش تولید 4.7 درصدی سالانه به 10.8 میلیون تن، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان باقی ماند. تولید فولاد در ژاپن، سومین فولادساز بزرگ جهان، 7.8 میلیون تن بود که نسبت به سال قبل 2.1 درصد کاهش داشت.

ایالات متحده با تولید 7.3 میلیون تن و 4.2 درصد رشد، چهارمین فولادساز بزرگ جهان است. تولید فولاد در آمریکای شمالی نسبت به سال گذشته با 2.5 درصد افزایش به 10.0 میلیون تن رسید.

تولید تخمینی روسیه در ژانویه 6.6 میلیون تن بود که نسبت به سال قبل 3.3 درصد افزایش داشت. تولید فولاد کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به 9.0 میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل 2.1 درصد افزایش داشت.

Worldsteel تخمین می‌زند که کره جنوبی 6.0 میلیون تن تولید کرده است که نسبت به سال گذشته 1.0 درصد کاهش داشته است.

تولید فولاد آلمان 3.3 میلیون تن بود که نسبت به سال قبل 1.4 درصد کاهش داشت.

فدراسیون فولاد آلمان کاهش تولید فولاد را به همه‌گیری کرونا و افزایش شدید هزینه‌های انرژی نسبت داد.

تولید فولاد اتحادیه اروپا به 11.5 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته 6.8 درصد کاهش داشت.

به نوشته Fastmarkets، ترکیه 3.2 میلیون تن فولاد تولید کرد که 7.8 درصد نسبت به سال قبل به دلیل توقف تولید در ژانویه به دلیل کمبود برق بود.

تولید فولاد برزیل با 4.8 درصد کاهش به 2.9 میلیون تن رسید همچنین تولید فولاد در آمریکای جنوبی با 3.3 درصد کاهش به 3.7 میلیون تن رسید.

برآورد می‌شود که ایران علیرغم اختلال در تأمین گاز و برق به دلیل شرایط نامساعد جوی در ژانویه، تولید خود را به میزان قابل توجهی 20.3 درصد افزایش داده و به 2.8 میلیون تن رسانده است.

مجموع تولید در خاورمیانه از جمله ایران، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی 3.9 میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته 16.1 درصد افزایش داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors