جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واگذاری پهنه‌های معدنی به بخش خصوصی، رمز توسعه معادن

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد گفت: واگذاری پهنه‌های معدنی و معادن باید به افرادی سپرده شود که در اکتشاف، استخراج و فرآوری فعالیت موثر داشته باشند و چنانچه این واگذاری‌ها صحیح و اصولی باشد، علاوه بر کمک به توسعه صنایع معدنی و اقتصاد کشور؛ اشتغال منطقه و افراد بومی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و بازار نشان داده بخش خصوصی در این حوزه موفق عمل کرده است و می‌تواند اهداف را به خوبی پیش ببرد.

واگذاری پهنه‌های معدنی به بخش خصوصی، رمز توسعه معادن عینک فولادی

حمیدرضا ریحانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به واگذاری پهنه‌های معدنی در کشور افزود: بهترین راه حل برای بهبود شرایط معادن خصوصی سازی آنهاست ولی شیوه‌های خصوصی‌سازی باید کارشناسی شده و مبتنی بر اصول صحیح و منطقی جغرافیایی باشد.

وی ادامه داد: با نگاهی به سند چشم انداز 1404 خواهیم دید تولید 55 هزار تن فولاد و محصولات فولادی در این سند هدف گذاری شده است اما با توجه به ظرفیت استخراجی و اکتشافی معادن شاید تولید این میزان فولاد با توجه به کمبود مواد اولیه ونبود سنگ آهن در معادن قابل تحقق نباشد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح راه را برای توسعه، اکتشاف و استخراج معادن هموار کرد زیرا شاید چندین سال بعد از استخراج و تولید سنگ آهن در معادن خبری نباشد.

ریحانی الزام مدیریت صحیح معادن را در واگذاری پهنههای معدنی ذکر کرد و گفت: چنانچه معادن به افراد فاقد صلاحیت و برخوردار از رانت‌های متعدد سپرده شود قطعا توسعه و تجهیز معادن از استخراج تا اکتشاف غیر عملی و ناممکن خواهد شد و کشور نیز در آینده‌ای نزدیک به واردکننده سنگ آهن تبدیل خواهد شد.

وی افزود: واگذاری معادن باید به افرادی سپرده شود که در اکتشاف، استخراج و فرآوری فعالیت موثر داشته باشند و بازار نشان داده بخش خصوصی در این حوزه موفق عمل کرده است و می‌تواند اهداف را به خوبی پیش ببرد.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد ادامه داد: اگر واگذاری معادن صحیح و اصولی باشد، علاوه بر کمک به توسعه صنایع معدنی و اقتصاد کشور؛ اشتغال منطقه و افراد بومی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که  گامی مثبت در جهت احیای معادن است ولی واگذاری‌های نادرست و غلط معادن به افراد نابلد و سفارش شده اثرات مخربی بر صنایع خواهد گذاشت.

ریحانی همچنین در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی در سال آینده گفت: قیمت محصولات فولادی در سال آینده روند صعودی خواهد داشت و به تدریج این افزایش بیشتر خواهد شد البته بازار داخلی تابع بازار جهانی و تابع فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود. 

وی با اشاره به طرح ساخت مسکن ملی در بازار داخلی افزود: به نظر می‌رسد بازار داخلی تحت تاثیر سیگنال.های افزایشی خواهد بود و بازارهای جهانی هم با پایان اپیدمی کرونا و افزایش تقاضای بازار با افزایش قیمت مواجه می شود

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors