جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تناقض در بندهای لایحه بودجه سال آینده/ حقوق گمرکی و نرخ تسعیر ارز در بودجه 1401 مسئله شد

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: در بندهای مختلف لایحه بودجه سال 1401 نیاز به ارز، کنترل تورم و بالا بردن سطح رفاه عمومی به‌ عنوان محورها، اهداف اصلی دولت و مجلس و در کل حاکمیت تعریف و تبیین شده است ولی برخی دیگر از بندهای لایحه در تناقض کلی با اهداف اصلی دولت است.

 

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به پیشنهادات بخش خصوصی درباره لایحه بودجه سال آینده افزود: پیشنهادات بخش خصوصی و پیشنهاداتی که چند مجموعه ارائه کرده‌اند پیشنهادات دلسوزانه و از جهاتی قابل توجه است و اصلاح آن در لایحه بودجه می‌تواند اثر مثبت داشته باشد.

وی ادامه داد: چند نکته باید در لایحه بودجه 1401 رعایت می‌شد اما نه در دولت و نه در مجلس به آن پرداخته نشد. به نظر می‌رسد باید اصلاحاتی در کل لایحه بودجه اتفاق می‌افتاد اما کماکان لایحه بودجه سال آینده دولت با لوایح قبلی تفاوت زیادی ندارد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به تغییر رویکرد خطوط اصلی بودجه افزود: ترسیم خطوط اصلی بودجه نیاز به تغییر رویکرد اساسی دارد زیرا خطوط اصلی بودجه اکنون مبتنی بر سیاست های کلان کشور نیست.

وی اظهارداشت: ردیف یک بند ه تبصره 7 از جمله بندهای قابل اشاره برای اثبات تناقض در لایحه بودجه است که نرخ تسعیر دلار را برای کالاهای گمرکی مطرح کرده است. اغلب کارشناسان اقتصادی این بند را تورم‌زا می‌دانند و بر این باورند افزایش درآمد دولت از این محل کار صحیحی نیست و باید به دنبال راهکارهای منطقی تر برای افزایش درآمدهای خود باشد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors