افت 20درصدی تولید امسال محصولات فولادی ناشی از قطع گاز

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: قطعی گاز صنایع فولادی بطور میانگین موجب افت تولید 20 درصدی فولاد شده است.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان افزود: فعالیت بخش‌‌های بزرگی از زنجیره فولاد به علت قطعی گاز متوقف شده است و این مسئله تا یک هفته الی 10 روز آینده ادامه خواهد داشت و امیدواریم با مصرف بهینه گاز در بخش خانگی، زمان تعیین شده به عقب نیفتد. 

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: کمبود گاز صنایع متاسفانه به علت اسراف و مصرف بیش از حد خانگی در این فصل است واگر دقت شود مشاهده خواهد شد سهمیه‌بندی و کمبود گاز واقعا به علت کمبود تولید نیست و وزارت نفت حتی توانسته بیش از حد تعیین شده تولید داشته باشد اما باز هم کمبود وجود دارد.  

احرامیان با ابراز تاسف از مصرف بیش از حد استاندارد گاز در بخش خانگی گفت: متاسفانه حجم اتلاف گاز به حدی در بخش خانگی و مسکونی بالا رفته است که عملا گاز به صنایع و تولیدکنندگان فولادی نمی‌رسد و بخش صنعت با تعطیلی تدریجی واحدهای تولیدی بهای مصرف بیش از حد و بی ملاحظه را در بخش خانگی می‌دهد.

وی در پاسخ به فولادبان در باره تامین فولاد مسکن ملی با توجه به افت تولید محصولات فولادی افزود: محصولات فولادی داخلی نیازمسکن ملی را تامین خواهد کرد و تولیدکنندگان می توانند فولاد مورد نیاز داخلی را تامین کنند و مشکلی در این باره با توجه به صادرات مازاد نخواهیم داشت .

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره پیش بینی قیمت محصولات فولادی در سال جدید میلادی گفت : قیمت محصولات فولادی کاهشی یا افزایشی نخواهد بودو قیمت محصولات فولادی سال آینده معدل قیمت های کنونی و در حد قیمت کنونی خواهد بود زیرا قیمت های جهانی  در همین رده قیمتی است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *