جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 بهمن 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سهم مصرف گاز و برق فولاد کمتر از صنایع دیگر

مدیر عامل گروه صنعتی پرشین فولاد با بیان اینکه چالش انرژی باید در زنجیره فولاد مدیریت شود؛گفت: وزارت صمت باید متولی برنامه ریزی برای ارتقاء بهره وری و رشد تولید این صنعت ارزآور باشد که تاکنون چنین چیزی رویت نشده است.

سهم مصرف گاز و برق فولاد کمتر از صنایع دیگر عینک فولادی

آیدین فتحی در گفتگو با فولادبان با اشاره به دو چالش قطعی گاز و برق برای صنعت فولاد در سال جاری افزود: سهم مصرف گاز و برق صنعت فولاد نسبت به صنایع دیگر کمتر بوده و در این شرایط تحریمی جزو ارزآورترین صنایع کشور است. حالا سوال اینجاست چرا باید جزو آخرین اولویت ها برای قطعی ها باشد و وزارت صمت برای این چالش باید یک مدیریت و راهکاری را طراحی کرده باشد. یکی از راه حل ها شاید در نظر گرفتن سهمیه سوخت دوم و جایگزین بود که البته همه شرکت ها قابلیت استفاده از این نوع سوخت را ندارد.

وی افزود: متاسفانه هیچ برنامه ای در راستای افزایش تولید و ارتقاء بهره وری وجود ندارد و برای مدیریت و افزایش صادرات در وزارت صمت حرکت و تلاشی را شاهد نیستیم.

فتحی با بیان اینکه بازگشت تولید فولاد وابسته به رفع بحران های انرژی است، تاکید کرد: برای این مشکلات بخش صنعت با کمک انجمن‌های زنجیره مانند انجمن فولاد،انجمن نورد و سنگ آهن باید برنامه‌ریزی انجام شود تا این صنعت ارزآور در این شرایط به مشکل برخورد نکند.

چالش گاز و برق امسال به شدت گریبان صنعت فولاد را گرفته و باعث آن شده تا صدای اعتراض صنعتگران بیش از پیش بلند شود‌. البته در قطعی گاز مدیریت و اطلاع رسانی بهتری نسبت به قطعی برق تابستان صورت گرفت و اما به عقیده فعالان بازار و تولیدکنندگان این مسئله باعث خواهد شد تا کاهش 20 درصدی حجم تولید فولاد را نسبت به سال گذشته و عقب ماندگی نزدیک به 40 درصدی نسبت به برنامه چشم انداز صنعت فولاد را تجربه کنیم و این یعنی ظرفیت ها ایجاد خواهند شد اما به بهره برداری و بازگشت سرمایه ها نمی‌رسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors